۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
کد خبر: 614007

شما را به خدا به عواقب این نوع خبررسانی توجه کنید. شاید عده‌ای برای زدن جناح رقیب ساده‌ترین موارد را صدها برابر درشت نمایی کرده و منتشر کنند، اما این جماعت دارند زیر پای خودشان را هم جارو می‌کنند و خبر ندارند!

وزیر کار استیضاح و برکنار شد. نظر به رفتار و کردار و سوابق، شاید ربیعی در شمار مردمی‌ترین وزیران کابینه بود. خیلی هم پرکار و سالم به نظر می‌آمد. در قیاس با خیلی دیگر از اعضای کابینه، این بنده خدا، در نگاه مردم لایق‌تر و برای این پست مناسب و محق‌تر فرض می شد. از این الفاظ و افعال حاوی تردید بهره بردم تا بتوانم میزان حیرتم را از جلسه عزل ایشان در مجلس منتقل کنم. شما به عنوان مخاطب، رادیو را روشن می‌کنی تا استیضاح این وزیر از نظر خودت، دلسوز را دنبال کنی، ناگهان می‌شنوی پسرش در دبی فلان و بهمان بوده و نماینده‌ای حرف از رابط آن‌ها می‌زند و تطمیع نمایندگان و... پشت بند آن هم وزیر از خجالت نماینده‌ها درمی‌آید و اینکه دنبال مدیریت برای بستگانش بوده‌اند و یک شماره حساب داده و سایر قضایا و... 
در این حال تو به عنوان یک رأی دهنده به این دولت و آن نماینده، ماتت برده که خدایا! در خانه ملت و در دارالخلافه دولت، چه خبر است؟ آیا این فساد که فقط به نمونه‌های بیان شده دراین جلسه نیز محدود نمی‌شود، دقیق است؟ هر روز می‌شنویم عده‌ای از نمایندگان طرح و لایحه‌ای را برای استیضاح وزیری یا تصویب قانونی یا لغو قانونی دیگر و مانند آن ارائه کرده و اندکی بعد خبر می‌رسد، تعداد زیادی امضایشان را پس گرفته‌اند و با وجود هیاهوی فراوان تمام آن قیل و قال‌ها ناگهان به سکوت منجر شده و فراموش می‌شود. آیا نباید مردم دریابند براستی پشت پرده چه معاملاتی در جریان است؟ آیا این مسبوق به سابقه است؟ آیا اکنون هم جریان دارد؟ آیا... آیا... آیا...
باور کنید این‌ها فقط یک خبر کوتاه نیست که در رسانه‌ای نقل شود و بعد هم از یادها برود. این رفتارها اعتماد مردم را آتش می‌زند. ناگهان تیتر می‌زنند: 9 میلیارد دلار گم شده است! یا ده‌ها میلیارد دلار ارز تخصیص یافته ولی کالایی وارد نشده و ... دریایی از اخبار ریز و درشت مشابه که همه روزه نقل محافل و رسانه‌های ماست. شما را به خدا به عواقب این نوع خبررسانی توجه کنید. شاید عده‌ای برای زدن جناح رقیب ساده‌ترین موارد را صدها برابر درشت نمایی کرده و منتشر کنند، اما این جماعت دارند زیر پای خودشان را هم جارو می‌کنند و خبر ندارند!
از سوی دیگر بپذیریم که این خبرهای مربوط به مفاسد، دقیق و مستند است. دقت داشته باشید که من از طرفداران پر و پاقرص نشر این اخبار و بی آبرو کردن مدیران خائن در رسانه‌ها هستم. خلاصه کلامم این است؛ نخست آنکه برای زدن رقیب به این گونه خبرسازی‌ها دست نزنیم زیرا این آب جوی همه را خواهد برد. دوم آنکه برای کشف فساد دستگاه‌ها و انعکاس موارد مستند و دقیق آن‌ها در رسانه ها بکوشیم و آن‌ها را ابتر رها نکنیم. کاری کنیم نظیر آنچه در مجلس گذشته طرفین فقط برای بستن دهان دیگری در یک نبرد لفظی پای فساد یکدیگر را به میان نکشند. بلکه مردم را از پیگیری این پرونده‌ها تا رسیدن به نتیجه بی نصیب نگذاشته و نماینده واقعی آن‌ها باشیم. اگر نه این پرداختن کاریکاتوری به فساد دردی را درمان نمی‌کند که هیچ، بلکه بر دردها می‌افزاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.