قدس آنلاین: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری ۲۵ شکارچی غیرمجاز در طول دو هفته اخیر در نقاط مختلف این استان خبر داد.

دستگیری ۲۵ شکارچی غیرمجاز در خراسان رضوی

ابوالفضل شعبانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ان افزود: از این متخلفان ۱۱ قبضه اسلحه شکاری، دو قبضه اسلحه قاچاق و یک دستگاه موتورسیکلت به دست آمد.
وی به کشف چهار دستگاه دوربین شکاری و ۲۰۰ عدد فشنگ نیز اشاره و بیان کرد: اجزا و لاشه شش راس قوچ و میش وحشی، یک راس آهو، هزار و ۴۵۰ قطعه کبک و ۲۴۰ قطعه جوجه مینا حین قاچاق آنها توقیف شد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: در این چارچوب ۱۱ پرونده برای متخلفان تشکیل و آنها به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی در ادامه همچنین گفت: سه مورد آتش سوزی در سطح محدود در مناطق حفاظت شده شهرستانهای قوچان و تربت جام طی دو هفته اخیر رخ داد که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست به موقع مهار شد.
خراسان رضوی دارای ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است. حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، دو گونه دو زیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در این استان زیست می کنند. گونه های شاخص حیات وحش در خراسان رضوی شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از قبیل پرندگان شکاری، هوبره و کبک هستند.
=

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.