«ماجد الوشلی» در پایگاه خبری شبکه «المنار» گفت:دشمن متجاوز سعودی بی‌رحمانه بی‌گناهان را هدف قرار می‌دهد و اجساد آنها را تکه تکه می‌کند. جنگنده‌های آن‌ها بر فراز شهرهای یمنی به پرواز در می‌آیند، بمب‌های خود را بر سر غیرنظامیان فرو می‌ریزند و به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کنند. آن‌ها انسانیت و زندگی بشر را لگد مال کرده و یمن را به محلی برای آزمایش تسلیحات کشنده خود تبدیل کرده‌اند.

آیابرای توقف جنایت های سعودی، به کشتار کودکان بیشتری نیاز است؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پایگاه خبری شبکه «المنار» در مقاله‌ای به قلم «ماجدالوشلی» نوشت: طی سال‌های گذشته کودکان بی‌دفاع یمن تحت آتش دشمن متجاوزی قرار دارند که نه دین می‌شناسد و نه از اخلاق و انسانیت بویی برده است. این دشمن مقابل دیدگان جهانی مرتکب این جنایت‌ها می‌شود که جنایتکاری آن کمتر از خود این دشمن نیست؛ به گونه‌ای که یکی با جنگنده‌ها و موشک‌های خود دست به کشتار می‌زند و آن دیگری با سکوت و چشم پوشی بر ظلم ظالم.

آری، این یک واقعیت و حقیقت دردناک علیه کودکان بی پناه وانسانیت است. کودکانی که از موشک‌های متجاوزان مستثنی نیستند.

دشمن متجاوز سعودی بی‌رحمانه بی‌گناهان را هدف قرار می‌دهد و اجساد آنها را تکه تکه می‌کند. جنگنده‌های آنها بر فراز شهرهای یمنی به پرواز در می‌آیند، بمب‌های خود را بر سر غیرنظامیان فرو می‌ریزد و به کوچک و بزرگ رحم نمی‌کند. آنها انسانیت و زندگی بشر را لگد مال کرده و یمن را به محلی برای آزمایش تسلیحات کشنده خود تبدیل کرده اند.

در میان کشته شدگان زنان و کودکان، جوانان و کهنسالان، از همه اقشار غیر نظامی به چشم می‌خورد؛ گویی می‌خواهند در جنایت‌های خود عدالت را رعایت کرده باشند و برای هیچ کس استثنائی قائل نباشند. «کودکان یمن» به نمادی برای مظلومیت در دنیا مبدل شده‌اند؛ چراکه الفبای گرسنگی و درد و رنج در کف دستان آنها نوشته شده است.

آمار وحشتناکی از جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی علیه کودکان یمنی وجود دارد؛ به گونه‌ای که براساس گزارش مرکز حقوق و توسعه یمن، طی این سال‌های تجاوز نزدیک به 3359 کودک جان خود را از دست داده اند و 3310 نفر زخمی شده اند.

آخرین این جنایت ها، حمله پنجشنبه گذشته جنگنده های دشمن سعودی به اتوبوس حامل دانش آموزان در منطقه «ضحیان» شهر صعده بود که در آن حدود 51 نفر به شهادت رسیدند و 79 نفر که در راه رفتن به مرکز آموزشی خود بودند، زخمی شدند.

این جنایت و دیگر جنایت هایی که ائتلاف سعودی طی سال های گذشته مرتکب آن شده است، تمام قوانین انسان دوستانه را نقض می‌کند و کمترین اهمیتی را برای قوانین بین‌المللی که کشتار کودکان را ممنوع کرده است، قائل نیست. امروز در یمن به وضوح می‌بینیم که هیچ یک از قوانین انسانی وجود ندارد و دنیا تمام این جنایت‌ها را به نظاره نشسته است.

در مهمترین واکنش ها به این جنایت، سازمان بین المللی یونیسف می گوید: آیا دنیا برای متوقف کردن جنگ علیه یمن به کشتار  کودکان بیشتری نیاز دارد؟ هیچ کس از پس از کشته شدن تعداد بسیاری از کودکان در صعده، عذرخواهی نکرده است.

تنها همین جنایت های تجاوزکارانه علیه کوکان یمنی برای محاکمه و مجازات عربستان سعودی و امارات در تمام محافل و دادگاه‌های بین الملی کافی است؛ چراکه ما شاهد جنایت‌هایی از سوی آنها هستیم که جنایت جنگی محسوب می‌شود و مستوجب مجازات‌های بین‌المللی است.

آیا وجدان ها تا حدی مرده اند که جهان دیگر میان آن و میان سکوت تفاوتی قائل نیست؟! سازمان ملل در کجای داستان قرار دارد؟ نقش شورای امنیت، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی چیست؟ آنهایی که شعار حقوق بشر، آزادی و دموکراسی سر می دهند، کجایند؟! آیا مفهوم بی‌طرفی، دخالت نکردن در دفاع از کودکان است؟ آیا دیگر وقت آن نرسیده تا جنایت ها متوقف شود و حقیقت آنچه در یمن جریان دارد بر همگان روشن شود؟!...

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.