حسام عقبایی نائب رئیس اتحادیه املاک گفت:این روزها مالکان به این نتیجه رسیده اند که یک طرف بازار، مستاجران با توان مالی محدود هستند و مستاجران، کالا نیستند که صادر کنیم و نوع مد نظرشان را وارد کنیم! لذا در جهت همراهی با مستاجران بهتر است توقع افزایش ۵۰ درصدی اجاره را نداشته باشند.

اجاره بها تعدیل شد/مالکان، توقع افزایش ۶۰ درصدی داشتند

نائب ‌رئیس اتحادیه‌ مشاوران ‌املاک، تعدیل اجاره بها را در مقایسه با ابتدای تیر ماه ناشی از به نیمه رسیدن فصل نقل و انتقالات و دریافت سیگنال محدودیت توان مالی مستاجران از سوی مالکان دانست.

حسام عقبایی با تایید این که مالکان در ابتدای فصل نقل و انتقال (نیمه خرداد) خواهان افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی نرخ اجاره بودند، به خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین گفت: از اوایل تیرماه شاهد رشد غیرمتعارف اجاره بها بودیم که این رشد از گرانی ۵۰ تا ۶۰ درصدی نرخ مسکن و دیگر بازارها نشات گرفت. علاوه بر این تورم، نبود توازن در عرضه و تقاضا هم در افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره موثر بود حال آن که امروز و در اواسط فصل نقل و انتقال مالکان این واقعیت را پذیرفته اند که متوسط افزایش درآمد مستاجران امسال، ماهانه ۱۵ درصد بوده لذا هر چند بازار مسکن و دیگر بازارها رشد ۵۰ درصدی داشته اند لازم است برای خالی نماندن واحدها و جلوگیری از بروز مشکل در پرداخت اجاره، تعامل بیشتری با مستاجران داشته باشند.

وی خاطر نشان ساخت: واقعیت این است که این روزها مالکان به این نتیجه رسیده اند که یک طرف بازار، مستاجران با توان مالی محدود هستند و مستاجران، کالا نیستند که صادر کنیم و نوع مد نظر مالکان را وارد کنیم! لذا در جهت همراهی با مستاجران بهتر است توقع افزایش ۵۰ درصدی اجاره را نداشته باشند.

عقبایی ابراز امیدواری کرد امسال هم مانند سالهای گذشته هر چه به شهریور(پایان فصل نقل و انتقال) نزدیک شویم، بازار اجاره از رشد غیرمنطقی بیشتر و بیشتر فاصله بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.