قدس آنلاین: مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در یک سفر کاری مشکلات دو کشور در قالب تفاهم نامه همکاری مرتفع می شود.

گمرک دوغارون از مجهزترین گمرک‌های ایران است/سفر استاندار هرات افغانستان به خراسان رضوی

رسولیان مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری در دیدار با رئیس گمرکات استان هرات افغانستان که در صدر هیاتی به مشهد مقدس سفر کرده است گفت: این آمادگی وجود دارد تا به منظور ارتقا سطح مبادلات تجاری و اقتصادی، برای رفع مشکلات برق اسلام قلعه، همچنین تامین نیازمندی‌های سوختی، مواد غذایی و مایحتاج مورد نیاز مردم افغانستان؛ همکاری‌های دو طرف افزایش یابد.

وی افزود:باید به برخی مشکلات مانند مدیریت و ساماندهی ازدحام کامیون‌های ایرانی در اسلام قلعه و کمبود، امکانات لازم برای آنان توجه ویژه داشته باشیم
 
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی و گمرک دوغارون به عنوان یکی از مجهزترین گمرک‌های ایران در مرز افغانستان است گفت: انتظار این است که ساعت کار گمرک برای پذیرش کامیون‌های حامل کالا افزایش یابد و این آمادگی وجود دارد، که منطقه ویژه دوغارون تمهیدات لازم را اتخاذ کند.
 
رسولیان از سفر قریب الوقوع استاندار هرات باستان افغانستان به خراسان رضوی خبر دادو اظهار امیدواری کرد: در جریان این سفر مجموعه مشکلات تجار و بازرگانان دو کشور در قالب تفاهم نامه همکاری بین دو استاندار مرتفع شود.

*ارتقا سطح همکاری‌های گمرکی

محمد انور رحمانی رئیس گمرکات استان هرات افغانستان هم دراین دیدار با تاکید بر این که حامل پیام دولت اسلامی افغانستان به مقامات خراسان رضوی هستم که ملت و دولت افغانستان در دور جدید تحریم‌ها در کنار جمهوری اسلامی ایران خواهد بود؛ گفت: آماده ایم تا سطح همکاری‌های گمرکی موجود، در مرز دوغارون و منطقه ویژه اقتصادی را ارتقا دهیم.

وی افزود: در حال حاضر سطح همکاری‌های گمرکی در دوغارون در بهترین وضعیت قرار دارد و ما برای تجار و رانندگان ایرانی در اسلام قلعه سرویس‌های کاری و امکاناتی از جمله بانک مستقر کردیم.

رئیس گمرکات استان هرات افغانستان با بیان این که این آمادگی وجود دارد تا ساعت کار گمرک افزایش یابد و به صورت شبانه روزی فعالیت کند؛ گفت: در حال حاضر لاین C.M.R به دو برابر افزایش یافته است، که مشکل قطعی برق، روند کار را کند، کرده است و همراهی مقامات ایرانی را در این خصوص می‌طلبیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.