قدس آنلاین: رئیس انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی بر لزوم توجه به‌احیای بافت فرسوده شهری برای جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی تاکید کرد و گفت: مشهد بعد از تهران، بیشترین گسترش حاشیه‌نشینی و مهاجرت در کشور را دارد.

مشهد بیشترین گسترش حاشیه‌نشینی و مهاجرت در کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمود پژوم با تاکید بر اینکه توسعه شهری هزینه بر و نیازمند طرح‌های جامع است؛ گفت: در حال حاضر باید به‌دنبال نوسازی بافت فرسوده در مشهد باشیم.

رئیس انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی با اشاره به‌آمار بالای مهاجرت به‌مشهد؛ اظهار داشت: با توجه به‌اینکه مشهد، شهری زیارتی و سیاحتی است، بعد از تهران، بیشترین گسترش حاشیه‌نشینی و مهاجرت را به‌خود اختصاص داده است.

 وی اضافه کرد: بالغ بر ۲۵ درصد حاشیه‌نشینان در گذشته ساکن مشهد بوده که به‌دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی به‌این مناطق کوچ کرده‌اند.

پژوم تصریح کرد: تنها ۴۲ درصد از حاشیه‌نشینان در همین مناطق متولد شده‌اند، یعنی مابقی افرادی هستند که خودشان این محیط را انتخاب نکرده بودند.

رئیس انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی با تاکید بر لزوم جلوگیری از حاشیه نشینی در مشهد؛ افزود: باید پیشگیری از حاشیه‌نشینی حاصل شود و بهترین راه در حال حاضر، نوسازی بافت فرسوده شهری است.

وی با تاکید بر اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی جامعه بشری است؛ اظهار داشت: در ایران طی چند سال اخیر، بخش مسکن با رکود همراه بود، اما دیری نگذشت که از مسیر اصلی خود خارج شد، با جهش‌های قیمتی ناهمسو با میزان تورم کشور راه خود را ادامه داد.

پژوم با اشاره به‌تاثیرپذیری قیمت مسکن از تغییرات نرخ دلار، افزود: در چند ماه گذشته با نوسانات بسیار شدیدی در حوزه دلار مواجه بوده‌ایم که حاصل آن، ایجاد شرایط سختی در حوزه مسکن  از جمله افزایش قیمت و رکود چشمگیر در این حوزه بود.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه بازار مسکن یک بازار مهم و استراتژیک در کشور است؛ بیان کرد: در حال حاضر، بالغ بر ۲۵ درصد اشتغال استان به‌این حوزه تعلق دارد، با این وجود نبود حمایت از انبوه‌سازان در زمان‌های گوناگون آنها را با ورشکستگی جدی مواجه کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.