گناباد- رئیس ابفای روستایی گناباد گفت :حدود ۳۰درصد مشترکین ابفای روستایی این شهرستان ۷۰درصد اب تولیدی را مصرف می کنند.

۳۰درصد مشترکین ابفای روستایی  گناباد الگوی مصرف را رعایت نمی کنند

به گزارش خبرنگار قدس انلاین رئیس ابفای روستایی گناباد امروز یکشنبه در نشست خبری در محل  اداره ابفای روستایی شهرستان گناباد با اشاره به کاهش منابع ابی روستایی با توجه به خشک سالیهای اخیر خواستار رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین شد.

 علیرضا فخار طبیسی  افزود:در این شهرستان ۷۵ روستا با  ۳۶هزار ۸۹۱ نفرو حدود ۲۰هزار مشترک روستایی تحت پوشش ابفای روستایی قرار دارد که از این تعداد ۱۸هزار ۶۸۵ مشترک فعال و  ۹۳۹ مشترک قطع می باشد.

وی گفت: هم اکنون به ۱۷ روستای شهرستان هر روز یا روز در میان  با تانکر ابرسانی  میشود و حدود ۷۵ درصد مشترکین الگوی مصرف که ماهانه ۱۵متر مکعب  اب می باشد را رعایت و حدود ۲۵ درصد  بیشتر از الگوی مصرف  برداشت می کنند که متاسفانه همین ۲۵ درصد بیش از ۷۰درصد اب ر ا  نیز مصرف می کنند.

وی با اشاره  به اینکه  اولویت تامین آب شرب  برای مصارف  مناطق مسکونی می باشد  افزود :متاسفانه در روستایی  توسط یک مشترک ماهانه  ۱۸۰هزار متر مکعب اب مصرف  شده که این یک فاجعه است واز طرفی  ماهانه ۴ تا ۵ مورد گزارش برداشت غیر مجاز توسط مردم گزارش می شود که عمدتا برای مصارف دامداری و کشاورزی می باشد.  

                                                                                    رئیس ابفای روستایی  گناباد:افزود:در سال گذشته  فقط ۲۳درصد  اعتبارات عمرانی به شهرستان اختصاص  یافته است.

فخار نیز از رایگان بودن انشعاب آب حسینیه ها  و فضای سبز روستایی خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری آب روستای قنبراباد  به شبکه شهری وصل خواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.