همزمان با سالروز شهادت جواد الائمه(ع) مشهد در غم و اندوه شهادت نهمین امام شیعیان قرار دارد.

مشهد در غم و اندوه شهادت نهمین امام شیعیان/ شهر سیاه پوش شد

 همزمان با سالروز شهادت امام جواد (ع) مشهد یکپارچه در غم و اندوه قرار دارد و صحن وسرای علی ابن موسی الرضا(ع) میزبان زائرانی است که برای عرض تسلیت به حرم این امام همام مشرف می شوند.

شنبه شب نیز جمع کثیری از مجاوران بارگاه منور رضوی به همراه زائران مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی را با پای پیاده و در قالب دسته عزاداری طی کردند تا به امام مهربانی ها شهادت فرزندشان را تسلیت گویند.

در مراسم شب شهادت امام جواد(ع) که در صحن جامع رضوی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین شیخ‏ حسین انصاریان به سخنرانی و مدیحه سرایان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به روضه خوانی پرداخته و در ادامه زیارت خاصه حضرت جواد الائمه(ع) نیز قرائت شد.

شرکت کنندگان در این مراسم همچنین با سینه زنی و عزاداری گوشه‌‏هایی از عشق و ارادت خود به نهمین امام شعیان جهان را به نمایش گذاشته و در سوگ شهادت آن حضرت اشک ماتم ریختند.

از صبح امروز نیز مسیرهای منتهی به حرم مطهر امام هشتم (ع) شاهد حرکت دسته های عزاداری است که برای عرض تسلیت روانه حرم مطهر رضوی می شوند.

همچنین  مراسم ویژه روز شهادت حضرت جواد الائمه(ع) نیز یک‏شنبه ساعت ۱۰:۳۰ با حضور زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا(ع) در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار ‏‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.