سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: بعد از انجام ثبت‌نام نهایی، سایر موضوعات مرتبط با کاروان نیز طبق برنامه در حال پیگیری است.

سجادی: تمام شرایط برای حضور کاروان ایران در بازی‌های آسیایی مهیاست

به گزارش قدس آنلاین،نصرالله سجادی که هفته گذشته و به منظور ثبت‌نام نهایی کاروان ایران راهی جاکارتا شده بود، به تشریح اقدامات انجام شده در طول یک هفته گذشته پرداخت.

وی با اشاره به جلسه ثبت‌نام نهایی کاروان اظهار داشت: همانند تمام بازی‌ها ما از شش ماه قبل پروسه ثبت‌نام رشته‌های اعزامی را با نهایت ظرفیت شروع کردیم، بدین شکل که مثلاً برای رشته‌ای مثل فوتبال حدود ۱۰۰ نفر ثبت‌نام شدند تا در نهایت فدراسیون و کادر فنی در زمان  مقرر و پیش از اعزام از بین این تعداد به ترکیب نهایی برسند.

وی ادامه داد: در نشست نهایی ثبت‌نام که چهار روز بطول انجامید، توانستیم برای آخرین بار مشخصات تک تک اعضای کاروان را چه از لحاظ بیوگرافی و چه فنی به ترتیبی که مشخص شود فرد اعزامی برای اعزام، ورود، اسکان، تمرین و مسابقه در رشته و وزن مورد نظر هیچ مشکلی ندارد، بررسی کرده و نهایی کنیم.

سجادی تصریح کرد: به جز ثبت‌نام می‌بایست در ۱۲ آیتم دیگر هماهنگی و جلسات برگزار می‌شد که خوشبختانه طبق برنامه‌ریزی در تمامی نشست‌های تخصصی همچون اسکان، تغذیه، حمل‌ونقل، امنیت، فنی و .... شرکت کردیم.

سجادی در خصوص آماده شدن دهکده بازی‌ها گفت: خوشبختانه علی‌رغم تأخیر چند روزه دهکده بازی‌ها به عنوان محل اسکان ورزشکاران و کادر فنی بالاخره آماده و ساختمان‌های مربوط به هر کشور تحویل سرپرست کاروان‌ها شد. امکانات دهکده هم همانند تمام بازی‌ها از استاندارد تعریف شده خارج نیست و حداقل نیازها برای ورزشکاران تأمین شده است.

وی یادآور شد: برخلاف تصور افرادی که برای اولین بار در بازی‌ها شرکت می‌کنند در اتاق ورزشکاران خبری از امکانات ویژه که در هتل‌ها مشاهده می‌شود، نیست. استاندارد اتاق دهکده بازی‌ها به سرویس بهداشتی، تخت و یک کمد و یک ست مبل خلاصه می‌شود تا ورزشکار از این اتاق فقط و فقط برای استراحت استفاده کند. امکانات سرگرمی و رفاهی در محلی ویژه و برای همه شرکت‌کنندگان در بازی‌ها وجود داشته و دارد.

سرپرست کاروان ورزشی کشورمان در مورد تغذیه ورزشکاران و منوی رستوران دهکده گفت: طبق بازدیدی که از رستوران دهکده داشتم باید گفت رستوران از وسعت و امکاناتی خوب برخوردار است تا ورزشکاران بدون اتلاف وقت بیش از حد، بتوانند منوی موردنظر خود را تهیه و مجدداً به محل اسکان یا تمرین خود بازگردند. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته غذاهای بین‌المللی، شرق آسیا، خاورمیانه و انواع فست فودها (پاستا، پیتزا و ...)  به همراه میوه، نوشیدنی، کیک و انواع شیرینی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است تا مشکل خاصی نداشته باشند.

سجادی وضعیت ترانسپورت و حمل‌ونقل بازی‌ها را نیز خوب ارزیابی و عنوان کرد: خوشبختانه مسئولان ستاد برگزاری طبق وعده‌ای که داده بودند مسیرهای ویژه و لاین مخصوص سرویس‌های حمل‌ونقل ورزشکاران از دهکده به تمامی سالن‌های ورزشی و تمرینی را در نظر گرفته‌اند تا با توجه به ترافیک شدید جاکارتا، ورزشکاران در حداقل زمان ممکن به مقاصد خود برسند. تنها مشکل موجود تصمیم میزبان بر اسکان تیم دوچرخه سواری کوهستان در دهکده بازی‌هاست که این موضوع خارج از هماهنگی با ما انجام شده است.

وی افزود: مقرر بود این تیم در حومه جاکارتا و نزدیک محل برگزاری مسابقاتش اسکان یابد، اما متأسفانه میزبان اصرار دارد تا تمام ورزشکاران شرکت‌کننده این رشته در هکده اصلی یعنی در جاکارتا ساکن شوند. این بدان معنی است که ورزشکاران برای حضور در تمرین و مسابقه حدود سه تا چهار ساعت مسیر  را  باید طی کنند و برگردند که برای رفع این مشکل خودمان اقدام کردیم و در نزدیکی محل برگزاری مسابقات برای‌شان هتل در نظر گرفتیم.

سرپرست کاروان کشورمان در ادامه به ورود تیم‌های هندبال و فوتبال اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این دو تیم پس از پشت سر گذاشتن دیدارهای تدارکاتی و اردوی مشترک در مالزی و چین وارد محل اسکان خود شدند تا بعد از تمرین و هماهنگ شدن با شرایط آب و هوایی محل مسابقات در اولین دیدار خود که ۲۴ مرداد برگزار می‌شود به میدان بروند. باقی تیم‌ها نیز طبق برنامه پروازی تعریف شده در ۲۰ گروه پروازی وارد دهکده خواهند شد و سپس با هماهنگی اعضای کادر سرپرستی در سه منطقه جاکارتا، حومه و پالمبانگ اسکان می‌یابند.

وی در پایان با تأکید بر رعایت  نظم و انضباط تیمی گفت: تنها نکته‌ای که باید بدان تأکید کنم، این است که سرپرستان تیم‌ها حتماً به نکاتی که در نشست‌های تخصصی اعلام داشتیم توجه و آن را به کادر فنی و قهرمانان عزیز انتقال داده که عدم توجه به این موضوع می‌تواند اثرات جبران‌ناپذیری برای ورزشکاران و همراهان‌شان به‌همراه داشته باشد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.