یزد - معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در بازدید از خانه مطبوعات استان شفافیت و پاسخگویی را دو شاخص مهم حکمرانی خوب دانست و گفت: ‌اگر رسانه های قوی داشته باشیم می‌توان به حاکمیت اصول شفافیت و پاسخگویی امیدوار بود.

شفافیت و پاسخگویی دو ‌شاخص مهم حکمرانی خوب است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی ‌معاون سیاسی‌، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار به مناسبت  روز خبرنگار در بازدید از خانه مطبوعات استان ، خانه مطبوعات را خانه خود دانست و گفت: کشورما در شرایط حساسی است که رسانه‌ها می‌توانند به خروج از این شرایط کمک قابل توجهی کنند.
وی افزود: شفافیت و پاسخگویی دو ‌شاخص مهم حکمرانی خوب است و ما به لحاظ فرهنگی و سیاسی نتوانستیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.
طالبی خاطرنشان ساخت: اگر رسانه‌های قوی داشته باشیم این شفافیت خود به خود به وجود می آید و اگر مسئولان خود را در تیررس پرسش و انتقاد بدانند این شفافیت ‌حاصل خواهد شد و آثار آن می‌تواند در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود را نشان دهند.
معاون استاندار گفت: درجریانات اخیر و نوسانات ارز این شفافیت توانست مسیرها را اصلاح کند و وقتی ‌مدیران احساس کنند که در ذره بین خبرنگاران قرار دارند در رفتارهای خود دقت بیشتری می کنند.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان افزود: باید این جایگاه را برای ‌خبرنگاران قائل شویم که آنها را فراتر از یک فردی که در رسانه در حال قلم زدن است، بدانیم و بار مسئولیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را بر دوش خبرنگاران بگذاریم تا با اصلاح فرایندها به توسعه کشور کمک کنیم.

رسانه ها مهمترین و موثرترین نهادهای مدنی

طالبی در بخش دیگری ازسخنان خود رسانه‌ها را موثرترین و مهم ترین نهادهای مدنی در کشور دانست وخاطرنشان ساخت: در شرایطی که فرهنگ تحزب شکل نگرفته و سازمان‌های مردم‌نهاد هنوز نمی‌توانند رسالت خود را به طور کامل انجام دهند، رسانه‌ها می‌توانند بسیار قوی و تاثیرگذار در جامعه باشند و این خلأها را جبران کنند.
وی با بیان اینکه خود را یک آدم رسانه‌ای می‌داند،‌افزود: مسئولیتی که برای خود قائل بودم این بود که فضای نقد را باز کنم زیرا این فضا می تواند به توسعه استان و کشور کمک کند.
طالبی تصریح کرد: امروز و در دولت فضای نقد فراتر از آن چیزی که قابل تصور است، وجود دارد و حرف‌ها زده می‌شود و این برای جامعه ارزشمند است.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان گفت: لازم است فرزندان خود را از همان کودکی و نوجوانی نقاد و مطالبه‌گر تربیت کنیم و پرورش دهیم تا این روحیه در جامعه شکل گیرد و تمرین کنیم در عین حال که از یکدیگر انتقاد می‌کنیم رفتارهای خوبی با هم دیگر داشته باشیم و فضا را برای تعاملات نبندیم.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.