قدس آنلاین: با امضا تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری مشهد و وزارت راه و شهرسازی ۱۰ ایستگاه شتاب‌نگار در مشهد راه‌اندازی خواهد شد.

راه اندازی ۱۰ ایستگاه شتاب نگار به زودی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، شهردار مشهد با تأکید براهمیت توجه به ایمنی در ساخت وسازها گفت: راه اندازی ۱۰ ایستگاه شتاب نگار به زودی در مشهدبا وجود گسل‌ها و زلزله خیز بودن شهر مشهد شهرداری به موضوع مشارکت در ایجاد ایستگاه‌های شتاب نگار ورود پیدا کرده است.

قاسم تقی‌زاده خامسی افزود: با توجه به اهمیت موضوع به مشاوران تدوین طرح‌های تفصیلی گفته‌ایم که مناطق زلزله خیز شهر مشهد را مشخص کنند تا براساس شناخت این مناطق برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

رییس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نیز گفت: با توجه به زلزله خیز بودن خراسان رضوی و شهر مشهد این منطقه از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است.

محمد شکرچی‌زاده افزود: ایجاد و نصب دستگاه‌های شتاب نگار تاثیر زیادی درایجاد سیستم هشدار زلزله و همچنین برنامه‌ریزی واقدامات مناسب در هنگام وقوع زلزله دارد.

وی  بیان کرد: در ابتدا کار را با نصب و ایجاد ۱۰ ایستگاه شتاب نگاری در مشهد آغاز خواهیم کرد و در ادامه امیدواریم بتوانیم با کمک شهرداری مشهد و ستاد مدیریت بحران استان این ایستگاه‌ها رادرآینده افزایش دهیم.

هم اکنون ۵۲ شتاب نگار در خراسان رضوی فعال است که از این تعداد تنها دو مورد در دانشگاه فردوسی و اداره کل راه و شهرسازی فعال هستند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.