قدس آنلاین: ۲۴ شرکت حمل و نقل مسافر مستقر در پایانه امام رضا(ع) مشهد سالانه بیش از ۸۲ میلیارد ریال از درآمد خود را به دلیل پذیرش مسافران بدون بلیت از دست می دهند.

مسافران بدون بلیت، علت زیان شرکتهای مسافربری مشهد

به گزارش قدس آنلاین دبیر انجمن صنفی شرکتهای مسافربری مشهد و حومه گفت: بر اساس مسافران بدون بلیت، علت زیان شرکتهای مسافربری مشهد اعلام سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری، روزانه ۱۰ تا ۱۱ هزار مسافر از پایانه امام رضا(ع) خارج می شوند که از این تعداد ۳ هزار مسافر بدون بلیت هستند.

حسام آسیابان افزود: ۵ درصد ارزش هر بلیت مربوط به شهرداری، ۱۵ درصد شرکت حمل و نقل مسافر، یک درصد بیمه و ۷۹ درصد بقیه نیز متعلق به مالک ناوگان و سرمایه گذار است.

وی گفت: سهم ۱۵ درصدی ۲۴ شرکت حمل و نقل مسافر از بلیت های فروخته نشده روزانه ۲۲۵ میلیون ریال است که در سال به بیش از ۸۲ میلیارد ریال می رسد.

به گفته وی علاوه بر نظارت ناکافی شهرداری، ساختار پایانه مسافربری مشهد به گونه ای است که مسافر می تواند  پس از مقایسه قیمتهای مختلف، ارزان ترین را انتخاب و بدون بلیت از ناوگان حمل و نقل استفاده کند.

آسیابان افزود: البته شهرداری سازوکاری فراهم کرده است تا هنگام خروج اتوبوس ها از پایانه حق پنج درصدی خود از بلیت مسافر را محاسبه و دریافت کند اما علیرغم دریافت ماهانه سه میلیارد ریال اجاره از شرکتهای حمل و نقل، قادر به احقاق حقوق درآمدی این شرکتها نیست. بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد، پایانه امام رضا(ع) در تابستان روزانه پذیرای ۳۰ تا ۵۰ هزار مسافر ورودی و خروجی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.