۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 614235

سه غیرایرانی در جمع برترین سرمربیان تاریخ لیگ برتر از نظر گلزنی تیم‌ها قرار دارند.

هجومی‌ترین سرمربیان تاریخ لیگ برتر

به گزارش قدس آنلاین، لیگ برتر هفته‌ی سوم خودش را پشت سر گذاشت. با ۳ گلی که استقلال تهران در بازی مقابل تراکتورسازی تبریز زد، حالا سرمربی این تیم وینفرد شفر در یکقدمی رسیدن به مصطفی دنیزلی ترک قرار گرفته است. در تاریخ رقابت‌ها لیگ برتر از نظر میانگین گلزنی تیم‌های یک سرمربی، مصطفی دنیزلی اول است. این سرمربی ترک که در در فوتبال ایران در تیم‌های پاس تهران و پرسپولیس سرمربیگری کرده است، در ۹۲ بازی که حضور در لیگ برتر را روی نیمکت این دو تیم پشت سر گذاشته، تیم‌های او ۱۶۲ گل زده‌اند که با میانگین ۱،۷۶۰۸ گل زده در هر بازی بهترین عملکرد را در تاریخ لیگ برتر داشته است.

بعد از دنیزلی، وینفرد شفر آلمانی که کمتر از یک فصل از حضور او در فوتبال ایران می‌گذرد، قرار دارد. شاگردان او در تیم استقلال تهران، در ۲۵ بازی که شفر روی نیمکت این تیم نشسته، ۴۴ گل زده‌اند که به طور میانگین ۱،۷۶ گل زده در هر بازی می‌شود.

اولین ایرانی‌ای که در لیست برترین سرمربیان تاریخ لیگ برتر از نظر میانگین گلزنی تیم‌هایشان قرار دارد، افشین قطبی است. شاگردان افشین قطبی در تیم پرسپولیس در ۴۸ بازی‌ای که او روی نیمکت این تیم نشست، ۸۱ گل زده‌اند که به طور میانگین ۱،۶۹ گل زده در هر بازی می‌شود.

بعد از قطبی، برانکو ایوانکوویچ سرمربی موفق این سال‌ها پرسپولیس قرار دارد. برانکو که در فوتبال ایران دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی با پرسپولیس بدست آورده است، در ۹۹ بازی که در لیگ برتر روی نیمکت پرسپولیس نشسته است، شاگردان او ۱۵۵ گل زده‌اند که به طور میانگین ۱،۵۷ گل زده در هر بازی می‌شود.

بعد از برانکو ایوانکوویچ در رده‌ی پنجم، امیر قلعه‌نویی قرار دارد. او در ۴۳۶ بازی‌ای که در لیگ برتر روی نیمکت تیم‌های مختلف نشسته است، تیم‌های او ۶۶۵ گل زده‌اند که به طور میانگین ۱،۵۳ گل زده در هر بازی می‌شود.

وینفرد شفر البته از یک لحاظ پیشتاز است؛ تیم او در بازی‌های خانگی بیشتر از هر تیم دیگری گل زده است.

منبع: برنامه نود

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.