معاون نظارتی بانک مرکزی با تأکید بر اینکه‌ هیچ برنامه ای برای افزایش تعداد بانک ها نداریم، گفت: بانک مرکزی از ادغام بانک ها استقبال می کند.

سیاست نظام افزایش تعداد بانک‌ها نیست

به گزارش قدس آنلاین،فرشاد حیدری درخصوص ثبت زیان در صورت‌های مالی تعدادی از بانک‌ها، اظهار داشت: زیان‌ها تماما مربوط به یک دوره مالی نیست بلکه بخش عمده ای از زیان برخی از بانک‌ها مربوط به ذخیره مطالبات مشکوک الوصول است که عمدتا مربوط به تسهیلات پرداخت شده در سنوات قبل است که برای آنها ذخیره کافی گرفته نشده است و در این سال‌ها با شفاف‌سازی به‌عمل آمده به تدریج این اصلاحات در صورت مالی این بانکها منعکس شده است.

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه همه بانک‌های دولتی و خصوصی را در قالب برنامه اصلاح نظام بانکی، اصلاح خواهیم کرد تا بانک‌ها به سمت سلامت و ثبات مالی و سودآوری حرکت کنند، گفت: امیدواریم در یک برنامه ۱۰ ساله عملیات کلیه بانک‌های کشور شفاف‌تر شده و دارای استحکام و ساختار مالی استاندارد شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این برنامه ۱۰ ساله تعداد بانک‌ها افزایش می‌یابد، گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعداد بانک‌های کشور نداریم.

عضو هیات عامل بانک مرکزی تاکید کرد: براساس سیاست‌های کلان نظام، تعداد شعب و تعداد بانک‌ها در کشور کافی است و نیازی به افزایش تعداد بانک نیست اما از ادغام بانک‌ها در صورت تمایل آنها استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: هدف بانک مرکزی این است که به جای تعدد بانک‌ها، کشور دارای تعداد مناسبی بانک با ثبات و سلامت مالی باشد تا بتوانند با ارائه خدمات بهتر و ارزانتر به بهبود فضای کسب و کار کمک کنند.

حیدری درخصوص تاخیر در برگزاری مجامع بانک‌ها گفت: به محض دریافت صورت مالی بانک‌ها، با حسابرسان آنها جلسه ای برگزار و پس از بررسی، مجوز برگزاری مجمع را صادر می‌کنیم.

وی ادامه داد: بانک‌هایی که هنوز مجمع عمومی را برگزار نکرده‌اند، دو دسته هستند. دسته اول بانک‌هایی هستند که مجوز برگزاری مجمع را دریافت کرده‌اند اما خودشان مجمع را برگزار نکرده‌اند و دسته دیگر بانک‌هایی هستند که هنوز صورت‌های مالی حسابرسی شده خود را به بانک مرکزی تحویل نداده اند.

معاون نظارتی بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا بانکی وجود دارد که هنوز صورت مالی به بانک مرکزی نداده باشد، گفت: بله بعضی بانک‌ها هنوز صورت های مالی حسابرسی شده خود را به بانک مرکزی ارائه نکرده‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.