مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از افزایش ده درصدی کمک‌های تخصصی و مهارتی والدین به مدارس خبر داد و گفت: والدین سال گذشته جدا از کمک مالی 341 میلیارد تومانی؛معادل 400 میلیارد تومان کمک‌های تخصصی و مهارتی به مدارس کرده‌اند.

افزایش ده درصدی کمک والدین به مدارس

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس‌آنلاین، نورعلی عباسپور امروز و در نشست خبری در تشریح این مطلب گفت: این رقم در مقایسه با سال تحصیلی گذشته افزایش ده درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه این نشستبا اشاره اینکه مبنای فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌های انجمن اولیا و مربیان سند تحول بنیادین  آموزش و پرورشاست، گفت: در این سند مشارکت والدین در نظام تعلیمو تربیت مورد تأکید قرار گرفته است چراکه بعضی از خانواده‌ها تصور می‌کنند در ساعاتیکه فرزندانشان در مدرسه هستند، دیگر هیچ مسؤولیتی در قبال آنها ندارند.

به گفته وی طبق سند یاد شده خانواده‌ها باید بخشی از فعالیت‌های مدرسه را به عهده بگیرند.

وی با اشاره به ضرورت واقعی شدن مشارکت خانواده‌ها در فعالیت مدارس گفت: یکی از ایراداتی که همواره به انجمن وارد بوده، این است که انتخابات و ورود به انجمن  اولیاو مربیان واقعی نیست از این رو امسال قصد داریم انتخابات انجمن را به صورت الکترونیکی در ۵ هزار مدرسه برگزار کنیم.

وی با بیاناینکه مدرسه یک‌سویه نمی‌تواند برنامه‌هایش را پیش ببرد و باید بخشی از آنها را به خانواده‌ها واگذار کند، از تدوین منشور حقوق والدین در سال جاری خبر داد و گفت: باید فضایی در مدارس ایجاد کنیم که امکان مشارکت هرچه بیشتر والدین در مدرسه فراهم شود.

عباسپور سپس به بحث سرویس مدارس پرداخت و گفت: سه وزارتخانه آموزش و پرورش، کشور و راه و شهرسازی مسؤولیت ساماندهی و راهبری سرویس مدارس را بهعهده دارند و قرار شدتا نشست کارگروه ماده ۱۹ آییننامه اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزان هر ماه میان این وزارتخانهها برگزارشود تا مشکلات این حوزه حل و فصل گردد.

وی همچنین از اصلاح دستورالعمل سرویس مدارس خبر داد و گفت: در این دستورالعمل متناسب با وظیفه ذاتی هر دستگاهی، فعالیت صورت می‌گیرد،به طور نمونه تأمین خودرو، بیمه و مواردی از این دست جزو وظایف ذاتی شهرداری‌ها و وزارت کشور است و آنها موظفند سامانه‌ای را در این ارتباط طراحی کنند تا اطلاعات مربوط به دانش‌آموزان درج شود که البته این دستگاه‌ها درحال بررسی وطراحی این سامانه هستند.

به گفته مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در دستورالعمل جدید سرویس مدارس برای همه زمینه‌ها، منابع مالی پیش‌بینی شده است.

وی گرانی سرویس مدارسرسمی‌ را یکی از دلایل استفاده خانواده‌ها از سرویس آزاد دانست و گفت:با وجود گرانتر بودن سرویس‌های رسمی‌ توصیهما به خانواده‌ها این است که از سرویس‌های مورد تأیید استفاده کنند چون ایمنی و امنیت آنها بالاتر است بهطوریکه سال گذشته تنها ۵ مورد حادثه در سرویس مدارس رسمی‌ رخ داد که آسیب چندانی بهدنبال نداشت در حالیکه ما شاهد مواردی حادثه حتی منجر به مرگ دانش‌آموزان در سرویس آزاد برها بودهایم .

وی در پاسخ به خبرنگاری درباره نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: در این زمینه مصوبه شورای شهر مبنای کار است و برای این منظور نیز از سوی شهرداری نرخنامه سرویس مدارس وجود دارد و براساس آن عمل می‌شود. 

عباسپور در پاسخ به خبرنگار ما درباره چگونگی تأمین سرویس مدارس دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی گفت:این موضوع از وظایف وزارت راه و شهرسازی است. البته بخشی از هزینه‌های سرویس مدارس روستایی از طریق کمک‌های مردمی‌تأمین می‌گردد . از سوی دیگر دولت هرسال رقمی‌را برای سرویس مدارس مشخص می‌کند که سال گذشته 800 میلیارد تومان بود که از این رقم 500 میلیون تومان محقق شد.  

وی با اذعان به این که ایران، خودروی استاندارد برای حملونقل دانش‌آموزان ندارد، تصریح کرد: این مطالبه و اولویت اصلی سال آینده آموزش و پرورش است که خودروی مناسب برای دانش‌آموزان طراحی و تهیه شود.

عباسپوردر خاتمه به موضوع لباس فرم دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: بخشنامه‌ای که اعلام کرده باشد لباس فرم با یک رنگ مشخص در مدارس باشد، نداریم و طبق  آئیننامه اجرایی مدارس این موضوع به انجمن اولیا و مربیان واگذار شده است.

به گفته وی در سند تحول، انتخاب لباس فرم دانش‌آموزی جزو وظایف انجمن اولیا و مربیان است. براین اساس این انجمن در سال جاری، تکلیف و چارچوب لباس فرم دانش‌آموزی را تعیین می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.