صادق درودگر با اشاره به حواشی به وجود آمده در هفته سوم لیگ برتر گفت: فارغ از هرگونه رنگی باید اعلام کنیم که مقصر اصلی این اتفاقات و وضعیت فاجعه‌بار متولیان فرهنگی کشور هستند چون هیچ کاری انجام ندادند!

کار فرهنگی در فوتبال ایران یعنی چاپ بنر تبریک و تسلیت!/متولیان فرهنگی کشور مقصر اصلی وضع کنونی  استادیوم‌هاهستند

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی، در گفت و گو با قدس آنلاین در واکنش به اتفاقات دیدار استقلال - تراکتورسازی تبریز و حواشی به وجود آمده در این دیدار گفت: من خودم در ورزشگاه حضور داشتم،انصاف را در نظر بگیریم هواداران ما هیچ توهینی در ابتدای کار نکردند اما مشکل از زمانی شروع شد که عده ای به پرچم تراکتورسازی زشت ترین و وقیح ترین توهین ها را کردند و با الفاظ بسیار دور از شان هواداران ما مورد خطاب قرار دادند، اما من نه هواداران استقلال را مقصر می دانم نه هواداران تراکتورسازی تبریز را بلکه اعتقاد دارم این مساله نشات گرفته از ضعف مدیریت فرهنگی حاکم بر کشور است.

صادق درودگر در ادامه با انتقاد از دستگاه های فرهنگی کشور، به خبرنگار ما گفت: دستگاه های فرهنگی کشور سالانه 7 تا 8 میلیارد تومان بودجه عملیاتی در اختیار دارند که در زمینه ترویج فرهنگ اصیل ایرانی فعالیت کنند، در جهت ترویج اخلاق مداری حرکت کنند و شهروندان را به سمت و سوی احترام به یکدیگر آموزش دهند اما می‌بینیم تمام هنر دستگاه های متولی فرهنگ به چاپ چند بنر برای تبریک و چند بنر برای تسلیت ختم می‌شود ما نیاز به یک حرکت ریشه ای و اساسی داریم. تا وقتی که به صورت اساسی و بنیادی با چنین رفتارهایی برخورد نکنیم هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. دستگاه فرهنگی کشور باید مسوولیت پذیر باشند باید دوستان بیایند و توضیح دهند چرا به چنین وضعیتی گرفتار شدیم که آدم ها به راحتی به یکدیگر توهین می‌کنند.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ برتر در ادامه سخنان با انتقاد صریح از بی تفاوتی‌های دستگاه فرهنگی نسبت به ناهنجارهای موجود در جامعه توضیح داد:با چاپ بنر و تولید مجله نمی‌توانیم فرهنگ جامعه را اصلاح کنیم، امروز سوال اساسی این است که کودکان ما چقدر در مدراس تعالیم اخلاقی می‌بینند؟ در کدام مدرسه می بینیم که به فرزندان ما آموزش دهند که به هموطن خود احترام گذاشته شود؟ به نوجوانان خود آموزش دادیم که احترام، آخترام می آورد؟! باید قبول کنیم که مشکل فرهنگی نشان گرفته از سو مدیریت در کشور است. باید قبول کنیم که دستگاه های متولی ترویج فرهنگ فقط شعار داده اند.

مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی با اشاره به این که عده ای همیشه برای تحریک جامعه آماده هستند، گفت: ما نمی توانیم منکر رفتارهای تحریک آمیز برخی جریان ها شویم اما اگر آموزش درستی در جامعه صورت گرفته باشد.وقتی یک نفر توهین کند سایرین به آن توهین واکنش نشان می‌دهند. امروز برخورد تند انضباطی و رفتارهای چکشی دیگر جواب نمی‌دهد، ما تا کی قرار است باشگاه ها را به واسطه رفتار تماشاگرانشان جریمه کنیم، تا کی قرار است تماشاگران را از دیدن فوتبال محروم کنیم؟ اگر این رفتارها جواب می داد که دیگر نباید چنین اتفاقاتی رقم بخورد؟ باید فکری اساسی برای حل مشکلات موجود در فوتبال ایران اخذ شود.

صادق درودگر در واکنش به اظهارنظر زمان آبادی که گفته بود مردم باید خودشان دست به کار شوند تا محیط ورزشگاه ها اصلاح شود، گفت:در فرایند فرهنگی نباید به سلیقه افراد رفتار کرد بلکه باید به صورت علمی به دنبال رفع مشکلات باشیم. متاسفانه برخی تصور می کنند آن طور که خودشان فکر می کنند باید رفتار شود در صورتی که همه می دانیم باید به سراغ راه حل اساسی برویم، باید از متخصصان و صاحبنظران استفاده شود نه افردی که به واسطه موقعیت و روابط خود روی کار آمدند. اگر شیوه های کنونی جواب می داد امروز نباید هیچ ناهنجاری و بد اخلاقی در جامعه رخ می داد اما می بینیم روز به روز وضعیت ورزشگاه و سکوها بدتر می‌شود . راه کار قلع و قمع و برخورد چکشی باید آخرین راهکار باشد اما متاسفانه امروز برخورد چکشی گزینه اول و آخر ماست!

وی در ادامه توضیح داد: کمیته انضباطی در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد از جریمه های انضباطی درآمد داشته است از این مقدار چقدر صرف فعالیت های فرهنگی شده است، کار فرهنگی که نتیجه داشته باشد نه این که صرفا برای پر کردن گزارش عملکرد دوستان باشد. تا وقتی که ما با این تفکر به جلو برویم کار فوتبال خراب است! موضوع فرهنگی گل بنفشه نیست که امروز بکاریم فردا گل دادنش را ببینیم، کار فرهنگی شبیه درخت گردو است امروز باید بکاریم چند سال بعد حاصل آن را ببینیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.