وزیر دفاع آمریکا بار دیگر موضع خود را مبنی بر حمایت از تصمیم رئیس‌جمهور برای تشکیل «ارتش فضایی» تکرار کرد.

اعلام حمایت دوباره متیس از تشکیل ارتش فضایی در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز گذشته بار دیگر موضع خود را مبنی بر حمایت از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص ایجاد «ارتش فضایی» تکرار کرد.

او در حالی از این تصمیم حمایت کرده است که سال گذشته از قانونگذاران و نمایندگان آمریکا خواسته بود با این طرح مخالفت کنند.

وزیر دفاع آمریکا حین پرواز به برازیلیا، پایتخت برزیل، برای خبرنگاران حاضر در هواپیما توضیح داد: در ابتدا با ایجاد شاخه جدید ارتش فضایی مخالف بودم زیرا دولت تعریف دقیقی از این طرح برای پنتاگون ارائه نکرده بود.

او گفت: [اما اکنون] من مخالفتی با ایجاد ارتش فضایی نداشتم؛ آنچه که با آن مخالف بودم تعجیل برای ایجاد این طرح قبل از رفع همه مشکلات آن بود. ما یک سال و شاید هم بیشتر برای رفع نقایص این طرح وقت داشتیم.

متیس پس از آن چنین اظهاراتی را مطرح کرد که مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا ضمن بازدید از پنتاگون، از نخستین گام در ایجاد ارتش فضایی خبر داد.

وزیر دفاع آمریکا در ژوئیه 2017 نامه ای به «مایکل ترنر»، نماینده جمهوری خواه ایالت اوهایو نوشت و از او خواست قانون گذاران را برای مخالفت با پیشنهاد ترامپ مبنی بر ایجاد ارتش فضایی ترغیب کند. در بخشی از نامه او آمده است: من به شدت به کنگره اصرار دارم تا در خصوص ایجاد سرویس جداگانه ارتش فضایی تجدیدنظر کند.

اما هفته گذشته پیش از بازدید مایک پنس از پنتاگون، وی با تغییر موضع خود اعلام کرد از ایجاد ارتش فضایی حمایت می کند و این طرح در هماهنگی کامل برای حفاظت از منافع آمریکا در فضا است.

روز جمعه، «پت شاناهان»، معاون وزیر دفاع آمریکا گفت: مخالفت اولیه متیس با ایجاد ارتش فضایی به دلیل نگرانی درباره کاهش بودجه سایر بخش های پنتاگون بود.

دونالد ترامپ پیشتر با بیان اینکه رقبای چینی و روسی سرمایه گذاری های گسترده ای در فضا انجام داده اند و این اقدام ممکن است منافع آمریکا در فضا را تهدید کند، دستور ایجاد ارتش فضایی را صادر کرد. با این حال، به نظر می رسد، رئیس جمهور آمریکا اهداف انتخاباتی را در پس این طرح دنبال می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.