قدس انلاین: ذخیره مناسبی در اقلام کالاهای اساسی در خراسان رضوی وجود دارد.

ذخیره مناسب کالاهای اساسی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین  کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: همذخیره مناسب کالاهای اساسی در خراسان رضوی اکنون با در نظر گرفتن ۳۱ میلیون جمعیت زائر در سال و  ۶ و نیم میلیون جمعیت ساکن در استان در همه کالاهای اساسی ذخیره راهبردی و مناسبی وجود دارد. علی رسولیان در بازدید از برخی انبارها و سردخانه های ذخیره کالاهای اساسی افزود: تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و ایجاد ذخایر راهبردی برای حذف نگرانی و نیز ایجاد تعادل در بازار و کنترل قیمت ها از اهداف این ذخیره سازی است.

وی گفت: حجم قابل توجهی از مرغ تولیدی استان و دیگراستان های کشور و بیش از  ۶۰ هزار تن شکر در سردخانه ها ذخیره و با ذخیره سازی گندم هم اکنون بیش از هشت ماه نیاز استان تامین شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: با هدف تامین و ذخیره سازی نهاده های دامی این محصولات از جمله کنجاله سویا، ذرت و جو علاوه بر ذخایر موجود در حال ورود به استان است.

رسولیان گفت:هم اکنون مرغ منجمد تولید استان با قیمت هر کیلو  ۶ هزارو ۷۵۰ تومان با کیفیت بالا در حال عرضه است و در صورت نیاز گوشت قرمز منجمد نیز به بازار عرضه می شود.

وی افزود: در یک سال گذشته و نیز در شرایط کنونی با وجود ۳۰ میلیون زائر و گردشگر و جمعیت  ۶ و نیم میلیونی در خراسان رضوی، متوسط قیمت کالاهای اساسی استان از متوسط کشوری پایین تر است و اجازه نمی دهیم قیمت ها افزایش یابد. مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با این هدف از ابتدای سال تا کنون ۳۲ هزار بازرسی از کالاهای اساسی انجام شده است و نیروهای اصناف و بازرسی صنعت و معدن و تجارت و نیز بازرسان افتخاری و مردمی در بازار حضور دارند و دایم شرایط آن را رصد می کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.