اصفهان- شصت و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با بررسی ٨ مانع پیش روی تولید و حمایت از کالای ایرانی و تصویب ١٩ راهکار اجرایی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

ایر لاین قشم ایر برای اصفهان خریداری شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، استاندار اصفهان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به بررسی پیشنهادات کمیته کارشناسی این شورا در خصوص ارائه راهکارهای حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی، اظهارداشت: موانع و راهکارهای حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی در ۱۸ بند مورد بررسی قرار گرفت و بر همین اساس کالاهای ایرانی باید از نظر کیفیت و قیمت قابل رقابت باشند و از نظر تسهیل دسترسی مردم به کالای ایرانی نیز اقدامات لازم صورت گیرد.
محسن مهرعلیزادهبا تاکید بر اینکه باید با طراحی سایت هایی، کالاهای ایرانی به شکل روزانه در اختیار مردم قرار گیرد و مشخص شود که کدام کالای ایرانی با چه قیمت و کیفیتی عرضه می شود، افزود: با رفع موانع و اجرای این راهکارها شرایطی فراهم خواهد شد که مردم بیشتر با کالاهای ایرانی و تنوع و کیفیت آن آشنا شوند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه باید دسترسی مردم به کالای ایرانی بیشتر و قیمت ها متناسب با زندگی مردم تصویب شود، افزود: تلاش خواهیم کرد که با کم کردن واسطه ها، فاصله بین قیمت تولید کننده و مصرف کننده کمتر شود و با کنترل قیمت ها و با توجه به شرایط ایجاد شده کالای ایرانی با قیمت و کیفیت مناسب عرضه شود.
 مهرعلیزاده در ادامه به ایجاد ایرلاین مختص اصفهان اشاره و تصریح کرد: استان اصفهان با تمام بزرگی و رجحانی که نسبت به دیگر استان ها داشت و همچنین مزیت های مختلف گردشگری، قدمت تاریخی و فرهنگی فاقد ایرلاین و خط هوایی متعلق به خود بود.
وی اضافه کرد: از ابتدای حضور در اصفهان در جهت تکمیل زنجیره گردشگری و کمک به ورود و خروج مسافران خارجی به پایتخت کشور، مجموعه پروژه های توسعه فرودگاه بین‌المللی اصفهان، قطار سریع السیر اصفهان – تهران و اتصال اصفهان به ۶ پایتخت مطرح جهان را از نظر رفت و آمد مسافر و بازرگانان به عنوان یک زنجیره برای توسعه گردشگری و اقتصادی استان مطرح نمودم و در این زنجیره فقدان یک ایرلاین مختص اصفهان که به عنوان ابزار برای این کار مورد استفاده قرار گیرد احساس می شد.
استانداراصفهان افزود: با پیگیری‌های ۳ ماه خوشبختانه شرکت قشم ایر یکی از ایرلاین‌های مطرح کشور که با دارا بودن امکانات وسیع، سرویس های خوبی را ارائه می دهد خریداری گردید.
محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه موافقت نامه به امضا رسیده است و باید براساس توافق نامه مراحل بعدی پیگیری شود، اظهارداشت: این ایرلاین متعلق به بخش خصوصی خواهد بود و در حال حاضر استانداری اخذ مجوز و قراردادهای آن را پیگیری می‌کند.
وی با بیان اینکه این شرکت مشکل تحریم ندارد و حتی اجازه ویژه‌ای برای پرواز به اروپا دارد، افزود: شرکت هوایی قشم ایر از هر نظر مناسب با رشدی است که برای اصفهان در نظر داشتیم.
مصطفی رناسی نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه ضمن تبریک روز خبرنگار و یادآوری نقش موثر این حرفه در تنویرافکار عمومی گفت:خبرنگاران می توانند بازرسین و دیدبان جامعه در برابر هر گونه فساد و جرم پنهان باشند.
وی با اشاره به بسته سیاستی بانک مرکزی در موضوع ارز گفت:پیمانکارانی که با ارز ٤٢٠٠ تومانی قرارداد امضا کردند و امروز باید با نرخ ٨٠٠٠ تومان و بیشتر تعهد خود را انجام دهند در این بسته مورد توجه قرار نگرفتند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ایجاد فروشگاه های بزرگ خرید کالا در سطح کشور با هدف حمایت از کالای ایرانی شد و گفت:کاهش فاصله تولیدکنندگان با مصرف کنندگان می تواند علاوه بر کاهش قیمت تمام شده، زمینه انتخاب برای مصرف کنندگان و همچنین زمینه رقابت نزدیک بین تولیدکنندگان داخلی را فراهم کند.
دکتر حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون تولید ملی مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی نیاز به برندسازی دارد و صدا و سیما و رسانه ها  نقش مهمی در فرایند برندسازی کالاهای ایرانی دارد.
وی تصریح کرد:در این راستا مجلس مصوبه‌ای برای حمایت و معرفی کالاهای تولید داخل  از طریق صدا و سیما گذرانده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.