کرج- با حضور رییس سازمان هواشناسی کشورضمن بهره برداری از چندین پروژه های هواشناسی دراستان البرز مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی این استان نیز آغاز به کار کرد.

مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی البرز آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این مراسم که صبح امروز دوشنبه برگزار شد مرکز تحقیقات هواشناسی کاربردی در کرج با هدف انجام امور مربوط به تحقیقات کاربردی هواشناسی استان برای ارائه خدمات پژوهشی و کاربردی هواشناسی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع  وبا اعتباری حدود ۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

همچنین ایستگاه اقلیم شناسی اشتهارد با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیون تومان جهت ارائه اطلاعات هواشناسی منطقه به کاربران و مدیران شهری برای انجام بهتر پروژه ها با توجه به اقلیم منطقه بمنظور جمع آوری اطلاعات هواشناسی منطقه و خدمات عامه وارد فاز عملیاتی شد.

ایستگاه اقلیم شناسی دیزین دیگر پروژه افتتاح شده امروز بود که با اعتباری حدود ۶۰۰ میلیون تومان  وبا توجه به توریستی بودن منطقه دیزین و بین المللی بودن پیست آن، باهدف ارائه خدمات هواشناسی به مسافران و گردشگران آغاز به کار کرد.

ایستگاه اقلیم شناسی محمدشهر ومشکین دشت به ترتیب با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیون تومان، ایستگاه هواشناسی سیار کرج با اعتباری حدود ۴۰۰ میلیون تومان برای ارائه اطلاعات هواشناسی در مواقع بحران و در محل وقوع حادثه، راه اندازی تلوزیون شهری با اعتباری حدود ۳۰۰ میلیون تومان جهت ارائه اطلاعات عامه به مردم نیز امروز به دست رییس سازمان هواشناسی به بهره برداری رسید.

در این مراسم شبکه ایستگاه های باران سنجی دیتالاگر (هشدار سیل) در ۲۰ نقطه استان با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیون تومان  با عنایت به وقوع سیل های متعدد در محور کرج-چالوس و شهرستان های استان و نیاز به اطلاعات ایستگاه های باران سنجی جهت عملیاتی کردن سیستم هشدار سیل نیز شروع به کار کرد.

استودیوی هواشناسی استان با اعتباری حدود ۱۰۰ میلیون تومان با هدف ارائه خدمات عامه به صورت زنده و در طول شبانه روز به صدا و سیمای استان و دیتا سنتر با اعتباری حدود ۶۰۰ میلیون تومان نیز وارد فاز بهره برداری شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.