عبدالرحمن شاه حسینی، رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت:در ماجراهای اخیر فوتبال ایران عده‌ای با ارائه آدرس غلط سعی دارند خود را بی گناه جلوه دهند در حالی که مشکل اصلی اتفاقات اخیر فوتبال ایران بدون تردید مدیران آن هستند.

مدیران بی‌عرضه فوتبال را به این روز انداختند!/یقه مدیری را بگیریم که میلیاردها تومان را صرف کار چاق کن‌ها می‌کند!

رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی قدس آنلاین ضمن اشاره به این که نباید در برهه کنونی تماشاگران را قربانی سو مدیریت در فوتبال ایران کنیم، گفت: نظر شخصی من اینست که در سال‌های اخیر تماشاگر فوتبال مرغ عزا و عروسی بوده است و همه کاسه و کوزه ها را بر سر تماشاگر بخت برگشته خراب کردیم در حالی که مقصر اصلی در سایه امنیت باقی مانده چون هر وقت از این قبیل اتفاقات رخ داده همان دسته از افراد که مقصر اصلی بوده اند با مظلوم نمایی ادعا کردند ایراد از ناحیه تماشاگران است!

وی در ادامه افزود: آن مدیری که میلیارد ها تومان را صرف کارچاق کن ها می کند تا تیمش نتیجه بگیرد باید امروز بیاید و پاسخ دهد که چرا به همان میزانی که خرج نتیجه گرفتن تیمش کرد به فکر فرهنگ سازی نبوده است؟ کدام باشگاه‌ها را دیدم که برای تماشاگران خود احترام قائل باشد، تماشاگران فقط در حد حرف از سوی مسوولان مورد تمجید قرار گرفتند، در حالی که در عمل بدترین رفتارها را با تماشاگران کردیم. حقیقت ماجرا این است که ما کرامت تماشاگر را حفظ نکردیم، شاید خیلی از مدیران بعد از  این حرفها علیه من موضع بگیرند اما مهم نیست بالاخره یک نفر باید بدون تعارف درد فوتبال ایران را بگوید.

عبدالرحمن شاه حسینی، در ادامه توضیحات خود در این خصوص تصریح کرد:تماشاگر ما از قبل از این که از خانه اش بیرون بیاید با استرس همراه است، وقتی او وارد ورزشگاه می‌شود از هر نظر تخریب شده است، امروز کدام یک از آقایان مدیر می‌توانند ادعا کنند که شخصیت انسانی را برای تماشاگران حفظ کردند، ما چه سرویسی به تماشاگر دادیم که حالا انتظار داریم او با ناهنجارها مقابله کند، آن دوست عزیزی که خودش با ماشین مدل بالا زیر باد کولر به ورزشگاه می آید می فهمد که تماشاگر با چه بدبختی باید خود را به ورزشگاه برساند؟ ما سرویس خوبی به تماشاگر داده ایم که حالا انتظار داریم تماشاگر بهترین رفتار را از خود بروز بدهد؟

وی در ادامه توضیح داد:تماشاگر ما تا قبل از بازی شکنجه روحی و روانی می‌شود، یه سوال ساده از مسوولان دارم، آیا پیش آمده که در ورزشگاه از سرویس بهداشتی تماشاگران استفاده کنند؟ پدری که با فرزند خود با برادر کوچکترش وارد ورزشگاه می‌شود وقتی به سرویس بهداشتی می‌رود از نظر روحی و روانی سرخورده می‌شود؟ چه امکانات فوق العاده ای را به تماشاگر ارائه دادیم، تماشاگر ما وقتی سوت بازی زده می‌شود از هر نظر له شده است! اما هیچ کسی به این مسائل توجه نمی‌کندتماشاگران فوتبال ایران تا قبل از آغاز مسابقه به دست مدیران باشگاه ها و مدیران فوتبال از هر نظر تخریب می‌شوند حالا چه انتظاری هست که تماشاگر بیاید و خودش در نقش یک مامور قانون ظاهر شود.

شاه حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مگر این مردم که به ورزشگاه می‌آیند همان مردمی نیستند که در کوچه و خیابان رفت و آمد دارند، آیا در کوچه و خیابان هم چنین رفتاری را مشاهده می‌کنیم؟من اگر جای مسوولان فوتبال ایران بودم دستور می‌دادم که آن واژه فرهنگی را از میان اسم باشگاه ها حذف کنند! واقعا کجای این فوتبال فرهنگی است، کجای این فوتبال برای فرهنگ و شخصیت انسان ها هزینه می‌شود، فقط پول خرج می‌شود تا فلان آقایی که هیچ سابقه ای در فوتبال ندارد بیاید و یک مقطعی چهار تا عکس با چهار تا ستاره بگیرد و برود! فدراسیون فوتبال ما کجا برای فرهنگ ارزش قائل شده است؟ فقط به دنبال نتیجه بودیم تا بیشتر پشت میز بمانیم همین و بس!

رئیس سابق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در ادامه گفت:جوانان ما به اندازه کافی درگیر مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند، آنها برای رهایی از این مشکلات و پر کردن اوقات فراغت خود به ورزشگاه می‌آیند اما وقتی می بینند، مدیران فوتبال این همه نسبت به آنها بی توجه هستند طبیعی است که واکنش نشان می‌دهند! واقعا وضعیت جامعه ما به گونه ای نیست که با این جوانان این طور رفتار کنیم جوانان ما شایسته احترام از سوی مسوولان فوتبال و ورزش کشور هستند، ما باید به جوانی که به ورزشگاه می آید به پدری که با فرزند خود به استادیوم می آید احترام بگذاریم تا در نهایت احترام ببینیم اما انواع بی احترامی ها را به تماشاگر فوتبال می کنیم بعد انتظار داریم که صدای هیچ کسی در نیاید.

وی در ادامه در خصوص رفتار تماشاگران در استادیوم ها نیز توضیح داد: مردم ما هم باید به این نکته توجه کنند، که موضوع اعتراض به بی توجهی مسوولان فوتبال را به مسائل قومیتی پیوند نزنند، من اعتقاد دارم که نباید بهانه به دست بیگانه داد، هر کسی که به ورزشگاه می آید فوتبالی نیست پس نباید این فرصت را به عده ای فرصت طلب داد که موضوعات غیر فوتبالی را در ورزشگاه دامن بزنند،امنیت در کشور ما فوق العاده است و تردیدی هم در آن نیست، به همین دلیل نباید اجازه بدهیم از اعتراض تماشاگران به شرایط موجود در استادیوم ها عده ای بیایند و سو استفاهد کنند. من اعتقاد دارم اعتراض فوتبالی ها به شرایط موجود در فوتبال را باید از طریق درست پیگیری و مطالبه کرد اما نباید اجازه بدهیم سودجویان از این موضوع بهره برداری دیگر کنند.

شاه حسینی در پایان گفت: من امیدوارم یک نفر پیدا شود و در این فوتبال یقه مدیران ناکارآمد را بگیرد، این بی انصافی محض است که ما بدون مقدمه با بی انصافی به سراغ تماشاگر برویم و آنها را مقصر قلمداد کنیم، امروز وقت آن رسیده یقه مدیران بی عرضه فوتبال را بگیریم، همان هایی که فوتبال ایران را به این وضعیت انداخته اند! مدیران ناکاربلدی که روز اول با هزار و یک ادعا می آیند و بعد از اینکه میلیاردها تومان هزینه ایجاد می کنند با یک خط نوشتن از کار برکنار می روند و ویرانه ای را از عملکرد نادرست خود به جای می‌گذارند.حقیقت ماجرا اینست که تا چنین وضعیتی وجود داشته باشد و چنین مدیرانی در فوتبال ایران حضور داشته باشند نمی توانیم انتظار معجزه فرهنگی داشته باشیم.

گفت و گو : سینا حسینی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.