علی القحوم جنایت پنجشنبه گذشته ائتلاف سعودی علیه دانش آموزان در منطقه «ضحیان» را در ادامه سلسله جنایت‌های آن علیه مردم یمن ارزیابی و تأکید کرد که سازمان‌های بین‌المللی در قبال این جنایت‌ها منافقانه عمل می‌کنند.

جنایت ائتلاف سعودی علیه دانش‌آموزان یمنی، در سایه سکوت جامعه بین‌الملل صورت گرفت/ تکیه و امید مردم یمن تنها به رزمندگان خود است

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل قدس‌آنلاین، جنایت اخیر ائتلاف متجاوز سعودی را که منجر به شهادت و جراحت بیش از 100 دانش آموز شد، محکوم کرد و افزود: این جنایت در ادامه سلسله جنایت های ائتلاف سعودی علیه مردم یمن صورت گرفته و این ائتلاف به طور مستمر در تمام استان‌های یمن، مرتکب چنین جنایاتی می‌شود.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد: به آمریکا و دست‌نشاندگان متوحش سعودی و اماراتی آن می‌گوییم که خون مردم یمن بی ارزش نیست و این جنایت و جنایت های گذشته، نادیده گرفته نخواهد شد و مقابل آن دست بسته نخواهیم ماند، بلکه در دفاع از کرامت، عزت و آبروی خود، هر قدر هم که نیاز به فداکاری باشد، تلاش خواهیم کرد و تسلیم اشغالگران و جنایتکاران سعودی، اماراتی و آمریکایی نخواهیم شد.

علی القحوم با اشاره به موضع منفعلانه جامعه بین الملل در قبال جنایت های سعودی گفت: ائتلاف متجاوز سعودی در سایه سکوت و همدستی ننگین جامعه بین الملل و سازمان های مدعی حقوق بشر و حقوق کودکان به جنایت های خود ادامه می دهد. این سازمان ها کجایند؟ چرا سازمان ملل موضعی را در قبال این جنایت اتخاذ نمی کند؟!

وی ادامه داد: جامعه بین الملل چشم خود را بر جنایت های آمریکایی، سعودی و اماراتی طی چهار سال گذشته در یمن بسته و در قبال ظلمی که علیه مردم بی دفاع یمن روا داشته می شود، منافقانه عمل می کند؛ به ویژه آنکه آمریکا در رأس این جنایت ها قرار دارد و از نفوذ خود برای سرپوش گذاشتن بر این جنایت ها سوءاستفاده می  کند. از این رو، مردم یمن نمی توانند به کمکی از جانب آنها که انسانیت را فراموش کرده و تنها به منافع سیاسی و اقتصادی می اندیشند، امید داشته باشند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرد: نه شورای امنیت، نه اتحادیه عرب و نه دیگر سازمانهای بین المللی حتی اگر تمام مردم یمن هم کشته شوند، اقدامی را انجام نخواهند داد. اگر آنها برای انسان و انسانیت ارزش قائل بودند، قطعاً تا به حال اقدام کرده و با اعمال فشار بر جنایتکاران و محاصره کنندگان مردم یمن، این جنایت ها را متوقف کرده بودند.

علی القحوم در ادامه گفت: عربستان سعودی با دلارهای نفتی خود وجدان مسؤولان سازمان های بین المللی و مدعی حقوق بشر را خریده و براین اساس نمی توان به این سازمان ها که براساس معیارهای سیاسی و منافع خود عمل می کنند دل بست، بلکه تکیه و امید مردم یمن تنها به بازوان توانمند مردان شجاع خود است تا در نهایت دشمن متجاوز را به عقب نشینی از جنایت های خود مجبور سازند.

وی در پایان و در رابطه با موضع حمایتگرانه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در قبال جنایت ائتلاف سعودی علیه دانش آموزان یمنی گفت: تمام مواضع وزارت خارجه آمریکا همسو با همان رویکرد جنایتکارانه در سیاست این کشور است که چراغ سبز برای آغاز این تجاوز را داد و اداره اتاق عملیات آن را برعهده دارد. از این رو ما تأکید می کنیم که جنگ علیه یمن یک تجاوز آمریکایی است و عربستان و امارات تنها عروسک خیمه شب بازی آمریکا هستند که به هر طرف که او بخواهد حرکت می کنند. این آمریکاست که مردم یمن را به قتل می رساند و تصمیم توقف و یا ادامه جنگ به دست آنهاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.