قدس آنلاین: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه در کشور سامانه ای هوشمند و قابل رصد برای کالاها داشته باشیم در این شرایط است که احتکاری در کشور اتفاق نخواهد افتاد.

برای مبارزه با احتکار  سامانه هوشمند نداریم

سعید باستانی در گفت و گو با خبرنگار تابان تربت؛ اظهار کرد: در کشور و طبق مصوبات قانونی اعم از قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین سایر قوانین، وظایف دستگاههای اجرایی از جمله صنعت و معدن را مشخص کرده که باید سامانه های هوشمتد را برای جلوگیری از تخلف ها طراحی و ایجاد کنند. 

وی تصریح کرد: با ایجاد این سامانه ها باید مشخص شود اگر شخصی با ارز دولتی کالایی را وارد کشور می کند از کدام مرز وارد، از کدام گمرک ترخیص و به کدام انبار مرجع توزیع وارد می شود تا در نهایت در شبکه توزیع قرار بگیرد.
 
نماینده تربت حیدریه خاطر نشان کرد: فقدان این سامانه باعث شده تا امروز دستگاههای نظارتی، بسیج مردمی و اصناف نیز ورود پیدا کنند اما این ورود  نباید مانع اجرای وظیعه دستگاههای اجرایی شود زیرا آنها موظف به ایجاد سامانه هوشمند هستند.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: چنانچه در کشور سامانه ای هوشمند و قابل رصد برای کالاها داشته باشیم محصولات لحظه به لحظه با وجود برچسب ها و GPS پایش می شوتد و مشخص می شود که این کالا از کجا وارد و به کدام انبار می رود در این شرایط است که احتکاری در کشور اتفاق نخواهد افتاد.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می شود که بدانیم فقدان این سامانه باعث می شود کالایی که باید به یکی از  ۲۰ هزار انبار مرجعی کشور وارد شود در انبارهای غیر مزجع قرار می گیرند و این موضوع پدیده احتکار را رقم می زند.
 
وی افزود: در کشور دستگاههای نظارتی زیادی نداریم و نباید از این عصر ارتباطات و اینترنت برای ایجاد سامانه های هوشمند نیز غفلت شود .

منبع: دانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.