قدس آنلاین: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نفر تعهد اشتغال در سال ۹۷ برای استان تعریف شده است، گفت: فرهنگ غلط کار و فقدان مهارت نیز از جمله چالش های موجود در حوزه کار است و ۶۵ درصد از جویندگان کار فاقد مهارت هستند.

تعهد ۱۱۰ هزار نفری ایجاد اشتغال خراسان رضوی در امسال / ۶۵ درصد از جویندگان کار مهارت  کار کردن ندارند


 محمد سنجری شب گذشته در کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری خلیل آباد که در دفتر فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کاهش فقر و ایجاد اشتغال از اولویت های اصلی دولت دوازدهم است.

وی با بیان اینکه اگر اشتغال ایجاد شود قطعاً در کاهش فقر تأثیر بسزایی خواهد داشت، خاطر نشان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید توجه ویژه‌ای به ایجاد اشتغال در سطح استان و شهرستان داشته باشند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه با تعهد بیشتری باید مباحث اشتغال در سطح استان دنبال شود، تصریح کرد: دولت های مختلف در گذشته یکی و دو برنامه برای ایجاد اشتغال داشتند ولی دولت دوازدهم نیز در قالب یک بسته جامع در بحث ایجاد اشتغال ورود کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت با شناخت عمیق از وضعیت اشتغال به این موضوع ورود پیدا کرده است، اذعان کرد: فرهنگ غلط کار و فقدان مهارت نیز از جمله چالش های موجود در حوزه کار است و ۶۵ درصد از جویندگان کار فاقد مهارت هستند.

سنجری با بیان اینکه دولت برای حل این موضوع بحث مهارت آموزی در محیط واقعی کار را مطرح و اجرا کرد و افزود: در این طرح کار آموز به صورت عملی با مهارت کار آشنا می شود و دولت نیز با مصوبه ای مشکل قانون کار و بیمه تأمین اجتماعی را حل کرد.

وی با تأکید بر اینکه در سال گذشته ۳ هزار و ۶۰۰ نفر تعهد استان در بحث کار آموزی در محیط واقعی کار بود که تحقق ۹۶ درصدی را به همراه داشت، عنوان کرد: بر اساس رصدی که از مهارت آموزان سال گذشته شد بیش از ۹۰ درصد این افراد وارد بازار کار شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ترس جوانان مانع از ورود به بازار کار می شود و این طرح نیز می تواند خلأ فقدان مهارت را پر کند، تشریح کرد: طرح مهارت آموزی می تواند کمک شایانی به بنگاه های اقتصادی داشته باشد و یک کارآموز می تواند شش ماه برای یک بنگاه اقتصادی به صورت رایگان کار کند.

وی با تأکید بر اینکه هدف گذاری در زمینه ایجاد اشتغال و حل مشکل اشتغال بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: ۱۱۰ هزار نفر تعهد اشتغال در سال ۹۷ برای استان تعریف شده است و همه برنامه ها باید برای تحقق این امر به موازات هم پیش برود.

سنجری با اشاره به اینکه تعهد اشتغال بین ۲۴ دستگاه توزیع شده است، تأکید کرد: منابع بسیار خوبی در زمینه اشتغال روستایی وجود دارد و باید بستر مهاجرت معکوس به روستاها فراهم شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه سرمایه های این مملکت هستند و باید نگاه ویژه‌ای به اشتغال این قشر داشته باشیم، افزود: باید مبتنی بر نیاز فارغ التحصیلان اشتغال ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه کمبود منابع یکی از مشکلات کشاورزان بود که دولت منابع خوبی در این زمینه در نظر گرفته است، بیان کرد: ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال خانگی برای شهرستان خلیل آباد در سال ۹۷ در نظر گرفته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.