قدس آنلاین:نمایشگاه «یا امام رئوف(ع)» با نمایش آثار تصویرگری با محوریت موضوعی امام هشتم(ع) در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت.

نمایشگاه تصویرگری «یا امام رئوف(ع)» در نگارخانه رضوان گشایش یافت

 ۳۰ تابلوی منتخب از آثار تصویرگری تولید شده در کارگاه «یا امام رئوف» مکتب هنر رضوان در دهه کرامت سال جاری در نمایشگاهی با عنوان مشابه در نگارخانه رضوان مشهد در معرض دید اهل هنر و معرفت گذاشته شده است.
کارگاه یا امام رئوف با هدف عرض ارادتی هنرمندانه به ساحت مقدس امام رضا(ع)، بازتاب ارزش‌های معنوی و انسانی، شناخت و انس بیشتر با زندگی دینی، تشویق هنرمندان تصویرگر به خلق آثار مذهبی و اخلاقی، آشنایی بیشتر مخاطبان با هنر تصویرگری و بالا بردن سواد بصری جامعه هنری شهر مشهد در سه روز در مکتب هنر رضوان و موزه قرآن و نفایس حرم مطهر رضوی برپا شده بود.
نمایشگاه حاضر با همکاری مشترک مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و حوزه هنری خراسان رضوی دایر شده و روایتگر تلاش ۲۵ هنرمند تصویرگر کشور به ویژه جوانان مشهدی در دو بخش روایی(داستانی) و غیرروایی است. این آثار با تکنیک‌هایی مانند اکریلیک، رنگ روغن، میکس مدیا و دیجیتال خلق شده است.
کارگاه تصویرگری تولید این آثار متنوع زیر نظر سید حسام الدین طباطبایی، محسن محمد میرزایی و آتنا شمس اسفندآبادی؛ هنرمندان برجسته تصویرگری کشور دایر شده بود.
از جمله آثار برجسته نمایشگاه حاضر می‌توان به دو تابلوی سید حسام الدین طباطبایی با عنوان باغ رضوی با تکنیک میکس مدیا، تابلوی بشارت با تکنیک اکریلیک اثر محسن محمد میرزایی و تابلوی دعای باران با تکنیک اکریلیک اثر آتنا شمس اسفندآبادی اشاره کرد.
آثار تصویرگرانی مانند صبا دارابیان، مهشید رجایی، سعیده نصرتی‌ فرد، سیما یزدانی، مریم خلج، الهام زمانی، سارا دستمالچیان، شیما عطاری، ملیحه کامیاب، اعظم امجدپور، جعفر بهروان راد، سارا حسنی، آزاده نظام دوست، هما بهبودی، ساره محمدپور، مینا نعیمی، مژگان طائی نیا، والیه گلستانی، فرزانه رئیس الساداتی و رویا طالبی، در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

از کارگاه تا نمایشگاه
در حاشیه برگزاری نمایشگاه حاضر، نماینده گروه تصویرگری کارگاه یا امام رئوف، ابراز کرد: اگرچه حضور در چنین کارگاه‌هایی برای هنرجویان آموزنده و تجربیات بسیاری را به همراه دارد، اما یک هنرمند تا آثارش را در معرض دید عموم مخاطبان قرار ندهد نمی‌تواند نتیجه نهایی چنین کارگاهی را بگیرد.
سعیده نصرتی فرد با بیان اینکه بیشتر آثار به شیوه غیرروایی خلق شده است، گفت: در حال حاضر این گروه تصویرگر مشهدی برنامه‌ای در قالب انجمن خاصی برای فعالیت گروهی و مستمر ندارند، اما ارتباط خود را برای حضور در کارگاه‌های مشابه در مشهد حفظ خواهند کرد.
این تصویرگر مشهدی ادامه داد: امیدوارم در آینده با برگزاری چنین کارگاه‌هایی بتوانیم ماحصل کار خود را علاوه بر برگزاری نمایشگاه در قالب تولید محصولاتی مانند کارت پستال یا کتابچه به هنردوستان عرضه کنیم.
لازم به ذکر است، نمایشگاه تصویرگری یا امام رئوف تا ۲۵ مرداد ۱۳۹۷، از ساعت ۹ تا ۱۳- ۱۷ تا ۲۰، در نگارخانه رضوان مشهد واقع در خیابان کوهسنگی، کوهسنگی ۱۷، پلاک ۱۶، پذیرای علاقه‌مندان است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.