اصغر سلیمی اظهار کرد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم باید اطمینان یابند که کارگزاران و حاکمان با تمام توان با فساد مقابله خواهند کرد. افرادی که در وضعیت کنونی به احتکار اقلام اساسی می‌پردازند، در واقع آب در آسیب دشمن می‌ریزند و باید آنها را به عنوان خائن معرفی کرد.

دولت عرصه را بر جولان اخلالگران اقتصادی ببندد

اصغر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» در پاسخ به این سوال که دولت باید چه اقدامات و برنامه‌هایی را برای موفقیت در جنگ اقتصادی با دولت‌های غربی و مقابله با اثرات تحریم‌های آنها در پیش بگیرد، گفت: با توجه به برخورداری بالای کشور از منابع مالی و انسانی از یکسو و اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون همواره با تحریم‌های ظالمانه غربی‌ها آشنا بودیم و راه‌های دور زدن و مقابله با آنرا می‌دانیم، فکر نمی‌کنم تحریم‌ها تاثیر آنچنانی روی اقتصاد کشور داشته باشد منتهی به این شرط که بتوانیم روزنه‌های بروز فساد و رانت را ببندیم. برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی، مردم باید اطمینان یابند که کارگزاران و حاکمان با تمام توان با فساد مقابله خواهند کرد و تنها در این صورت است که  تک تک افراد جامعه حاضر می‌شوند با دولت همکاری کرده و  کشور را از وضعیت نابسامان بیرون بیاورند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی همچنین ادامه داد: باید با افرادی که با رانت بازی و فساد موجب نابودی اقتصاد کشور و رواج چنین پدیده‌های شومی می‌گردد برخورد قاطع و شدیدی صورت بگیرد، برخوردی که مردم آنرا بصورت عینی و ملموس مشاهده کنند. اگر با این نوع مفاسد برخورد نشود، دولت هر کاری هم انجام دهد نمی‌تواند موفق شود و تنها راه این است که مردم به دولت اعتماد کنند و به این باور برسند در این جنگ اقتصادی، عرصه برای جولان دادن اخلالگران اقتصادی بسته است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، افزود: دولت باید قیمت کالاها، خدمات و ارز را واقعی کند و نظارت کافی و دقیقی داشته باشد تا احتکار کالا و اقلام دارویی صورت نگیرد. قیمت‌ها نباید بین روستاها و شهرها تفاوت فاحشی داشته باشند و بین حقوق و هزینه‌های اقشار مختلف جامعه تعادل و توازن برقرار گردد. افرادی که در وضعیت کنونی به احتکار اقلام اساسی می‌پردازند، در واقع آب در آسیب دشمن می‌ریزند و باید آنها را به عنوان خائن معرفی کرد.

سلیمی با اشاره به لزوم برخوداری از روحیه کار جهادی، عزم راسخ و انگیزه در بین مسئولان برای گذر از بحران‌های اقتصادی، تاکید کرد: دولتمردان برای مقابله با مشکلات نه تنها برنامه‌ریزی جامع و کاملی داشته باشند بلکه باید در اجرایی کردن تصمیمات و اقدامات نیز سرعت عمل درنظر بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.