قدس آنلاین: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار تدوین بسته جامع مسکن شد.

تاکید نماینده مردم مشهد درمجلس بر تدوین بسته جامع مسکن

به گزارش قدس آنلاین  حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر با اعلام این پیشنهاد گفت: بخشتاکید نماینده مجلس بر تدوین بسته جامع مسکن مسکن رهاست  و بخش‌های مسئول به این بخش احساس مسئولیت نمی‌کنند.

وی افزود: مسئولان باید به هر صورت مسکن قشر مستضعف و کم درآمد را تامین کنند اما بخش قابل توجهی از مسکن مهر که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشت هنوز در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تکمیل و تحویل نشده است و  از مسکن اجتماعی هم که نظر این دولت بود، خبری نیست؛ نمی‌شود در مورد مسکن، مردم را با گفتار راضی نگه داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: باید بستر ساخت مسکن ارزان‌قیمت را از طریق اختصاص تسهیلات بانکی کافی و مکانیزم‌های قانونی مناسب مدیریت کرد. پژمانفر تاکید کرد: همه بخش‌های حوزه مسکن با مشکلاتی روبروست؛ حوزه مصالح ساختمانی، نوع و کیفیت نظارت‌ها، هزینه‌های سرباری تولید، چالش‌های بانکی و اجرایی تحمیل شده، همه، مشکلاتی دارد که نمی‌توان برای حل مسائل آن یک نسخه پیچید.

وی گفت: در بیشتر کشورهای جهان به هیچ وجه به مسکن به چشم کالای سرمایه‌ای نگریسته نمی شود و  اجازه نمی دهند در این حوزه بازار سوداگری راه انداخته شود، اما در ایران مردم بخشی از درآمد خود را از سرمایه‌گذاری در این بخش تامین می‌کنند. این نماینده مجلس افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید نحوه کار خود را در حوزه مسکن اعلام کنند و  وزارت راه و شهرسازی در روش اجرایی خود در بخش مسکن باید منافع مالکان و مستاجران را با هم ببیند تا رضایت هر دو طرف جلب شود. پژمانفرگفت: اگر قرار بر ساخت مسکن از طریق خودِ مردم است باید علاوه بر مشخص شدن مدل کار، سیاست‌های تشویقی جایگزین سیاست‌های دستوری ‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.