وزیر اقتصاد روسیه روز گذشته در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون این کشورگفت: دلار دیگر ابزار قابل اعتمادی در مبادلات بین المللی نیست و روسیه احتمالا دلار را از مبادلات نفتی خود حذف می‌کند.

دلار دیگر قابل اعتماد نیست/روسیه احتمالا دلار را در مبادلات نفتی حذف می‌کند

به گزارش گروه بین المللی قدس آنلاین، آنتون سیلوانوف، وزیر اقتصاد روسیه، در مصاحبه با شبکه یک تلوزیون این کشور تأکید کرد: دلار دیگر ابزار قابل اعتمادی برای استفاده در تجارت جهانی نیست.

وی با ابراز تردید نسبت به قابل اعتماد بودن دلار به طور ضمنی به رویکرد روسیه در استفاده از ارز ملی خود و دیگر ارزهای بین المللی در مبادلات نفتی اشاره کرد.

سیلوانوف ادامه داد: ما سرمایه گذاری در دارایی های دلاری را به شدت کاهش داده‌ایم. در واقع دلار که تا حالا به عنوان ارز بین المللی شناخته می شد در حال حاضر بسیار پرخطر و مخاطره آمیز است.

وزیر اقتصاد روسیه در حالی این اظهارات را بیان کرد که واشنگتن روسیه را به اعمال تحریم ‌های جدید در رابطه به موضوع سوءقصد به سرگئی اسکریپال تهدید کرده است.

اسکریپال یک جاسوس است که در انگلیس مورد سوءقصد بیولوژیک قرار گرفت و کشورهای غربی روسیه را به دست داشتن در این اقدام متهم کرده‌اند.

سیلوانوف همچنین تأکید کرد تحریم‌ها برای روسیه خوشایند نیست اما خطرناک هم نخواهند بود.

وی گفت مسکو به کاهش سرمایه گذاری خود در اقتصاد آمریکا و همچنین دارایی‌های دلاری ادامه خواهد داد و استفاده از دیگر ارزها نظیر روبل و یورو در مبادلات بین المللی را شدت خواهد بخشید.

وزیر اقتصاد روسیه گفت البته واکنش مسکو به اقدامات آمریکا شامل اقدام علیه شرکت‌های آمریکایی فعال در روسیه نمی‌شود.

وی گفت در حال حاضر برنامه‌ای برای اعمال محدودیت یا توقف فعالیت شرکت‌های آمریکایی که اتباع روس در آن‌ها کار می‌کنند نداریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.