قدس آنلاین: مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در تمامی کالاهای اساسی ذخیره راهبردی و مناسبی با در نظر گرفتن ۳۱ میلیون جمعیت زائر در سال و ۶.۵ میلیون جمعیت ساکن در استان وجود دارد.

ذخیره مطمئن در تمامی اقلام کالاهای اساسی در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین  علی رسولیان در جریان بازدید از برخی انبارها و سردخانه‌های ذخیره کالاهای اساسی اظهار کرد: دو هدف محوری شامل تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم وایجاد ذخایر راهبردی برای حذف نگرانی و دغدغه‌ها درتامین آن‌ها و نیز ایجاد تعادل در بازار و کنترل بر قیمت‌ها و نظارت‌های لازم مبنای عمل ما است. وی با بیان اینکه برای هر ۲ حوزه برنامه‌ریزی‌های منظمی و گسترده‌ای انجام شده است، عنوان کرد: هم‌اکنون ذخایر دربخش کالاهای اساسی مطمئن است چنانکه به اندازه مورد نیاز در بحث تامین پروتئین از گوشت قرمز و مرغ ذخیره‌سازی شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: حجم قابل توجهی از مرغ تولیدی استان و سایر استان‌های کشور برای تنظیم وتعادل در بازاردر سردخانه‌ها ذخیره شده است.

رسولیان بیان کرد: همچنین ذخیره‌سازی شکر به میزان حداقل یکسال نیاز استان انجام شده که هم اکنون بالغ بر ۶۰ هزار تن شکر داریم ضمن آنکه فصل برداشت چغندر قند و تولید شکر هم پیش رو است.

وی با بیان اینکه در بحث گندم با ذخیره‌سازی خوبی که انجام شده هم‌اکنون بیش از ۸ ماه نیاز استان تامین شده و در عین حال حجم قابل توجهی از گندم هم  در حال ورود به استان است، تصریح کرد: به گونه‌ای که تا پایان فصل آتی برداشت گندم نیاز استان تامین شده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تامین و ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی از سیاست‌های اساسی است که در دست انجام بوده و در حال حاضر ثبت سفارش‌های لازم در این حوزه هم در سطح ملی و هم توسط واردکننده‌های استان انجام شده و نهاده‌های دامی از جمله کنجاله سویا، ذرت و جو در حال ورود به استان است و علاوه بر آن و ذخایر موجود، واردات آن  از مرزهای شمالی کشور و آسیای میانه انجام شده است.

رسولیان گفت: در کنار ذخیره‌سازی برای مدیریت قیمت‌ها و بازار هم مهم‌ترین اقدام استان ورود به بازار و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا است که در استان با جدیت دنبال شده است. وی تاکید کرد: هر گاه احساس شود در بازار کمبود و نیازی وجود دارد به آن ورود یافته‌ایم و هم‌اکنون نیز مرغ منجمد تولید استان با قیمت هر کیلو ۶۷۵۰ تومان با کیفیت بالا در حال عرضه است.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در صورت نیاز ورود گوشت قرمز منجمد به بازار را نیز خواهیم داشت و هم‌اکنون بحث تبادل سبوس با گوشت قرمز را در دست اجرا داریم ضمن آنکه پیش از این  گوشت وارداتی هم به میزان ۲۵۰ تن در استان عرضه شد و دوباره این عرضه از سر گرفته می‌شود.

رسولیان اظهار کرد: ما در همه کالاهای اساسی ذخایر مناسب و اطمینان بخشی  داریم و برای مدت طولانی این ذخیره‌سازی انجام شده است. این ذخیره‌سازی بر اساس نیاز و مصرف استان انجام شده و در آن  نیاز مردم استان و هم زائران در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: طی  یک سال گذشته و نیز در شرایط کنونی متوسط قیمت کالاهای اساسی  با وجود ۳۰ میلیون زائر و گردشگر و جمعیت ۶.۵ میلیونی استان از متوسط کشوری پایین‌تر بوده و اجازه نداده و نمی‌دهیم قیمت‌ها افزایش یابد. مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در کنار اقدامات ایجابی، اقدامات سلبی را نیز با جدیت پیگیری کرده‌ایم و از ابتدای سال تا کنون ۳۲ هزار بازرسی انجام شده و نیروهای اصناف و بازرسی صنعت و معدن و تجارت و نیز بازرسان افتخاری و مردمی در بازار حضور دارند و دایم شرایط آن را رصد می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.