رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت: امسال ۱۰ میلیارد ریال اعتبارات برای اجرای طرح های آبخیزداری در سه حوزه آبخیز برس کدکن، بایگ و صنوبر از محل صندوق اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است.

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای طرح های آبخیزداری در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تابان تربت، علیرضا قادری اظهار کرد: اکنون در حال انجام مناقصه هستیم تا به محض مشخص شدن پیمانکار، این طرح های آبخیزداری تا آبان ماه اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه های آبخیزداری ۳۰ درصد مشارکت بخش خصوصی نیز لحاظ شده است، گفت: یکی از راهکارهای اساسی در مقابله با بحران آب و خشکسالی های اخیر، ایجاد سدها و بندهای خاکی است و با توجه به باران های سیل آسا و روان آب ها بخصوص در اسفند و فروردین، احداث این پروژه ها در تقویت سفره های آب زیرزمینی بسیار ضروری و تاثیرگذار است.

قادری همچنین گفت: پارسال در برنامه ششم توسعه که در مجلس به تصویب رسید، مقرر شد عملیات آبخیزداری به میزان ۱۰ میلیون هکتار و عملیات بیابان زدایی به میزان یک میلیون هکتار در کشور انجام شود که بر اساس آن در بودجه امسال ۲۰۰ میلیون دلار مجلس مصوب کرد.  البته این رقم به جز بودجه های مصوب ملی و استانی است.

وی در ادامه اظهار کرد: از مجموع ۵۰ حوزه و زیرحوزه آبخیز شهرستان، در ۱۰ حوزه طرح مطالعاتی مصوب تهیه شده که برای اجرایی آن به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

قادری افزود: شهرستان تربت حیدریه با ۲۵۵ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی، بر اساس نقشه پوششی گیاهی ۵۰۰ هکتار بیشه زار و جنگل های خشک در ارتفاعات نسر و سریشا و ۵۸ هزار هکتار مراتع خوب و متراکم و ۱۶۵ هزار هکتار مراتع کم تراکم و فقیر دارد و این بدان معنا است که ۷۰ درصد مساحت این خطه در عرصه منابع طبیعی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.