قدس آنلاین: معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد از حضور حدود ۲۵ هزار واحد صنفی مزاحم و آلاینده در سطح شهر مشهد خبر داد.

فعالیت ۲۵ هزار واحد مزاحم و آلاینده در مشهد

به گزارش قدس آنلاین خلیل‌الله کاظمی در سی‌ودومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد امروز در مشهد برگزار شد، در هنگام بررسی لایحه «اصلاح مصوبه ارائه تسهیلات برای احداث مجتمع‌های ساماندهی مشاغل آلاینده و مزاحم» در این خصوص، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۲۵ هزار واحد صنفی مزاحم و آلاینده در مشهد وجود دارند که در سطح شهر مشغول فعالیت‌اند.

وی  با اشاره به اینکه اکثر افرادی که این کسب‌ها را انتخاب کردند از نظر مالی وضعیت مناسبی ندارند، ادامه داد: دو راهکار برای ساماندهی این واحدها وجود دارد، یکی این که مانند سنوات قبل شهرداری از منابع خود بگذارد و واحدها را بسازد و نسبت به انتقال آن‌ها اقدام کند که این روش دچار مشکلاتی شده بود. رویکرد دیگر این بود که از توان و پتانشیل خود این افراد استفاده کنیم و در این جابه جایی سودی برای آن‌ها محاسبه شود.

کاظمی تصریح کرد: اگر این واحدها را انتقال دهیم واحدهای مزاحم دیگری ایجاد نمی‌شوند، چراکه از واحدهای جدید تعهدی می‌گیریم که حق واگذاری به مشاغل مزاحم و آلاینده را ندارد تا بتوانیم جلوی زیاد شدن آن‌ها را بگیریم. علاوه بر این به وجود برخی صنوف در سطح شهر نیز نیاز است و می‌توانند با رعایت استاندارها در سطح شهر فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: دو مجتمع ۴۵۰ واحدی و دیگری ۲۰۰ واحدی برای صنف تراش‌کارها و خدمات خودرویی دو سه ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید. دو صنف دیگر در منطقه ۱۰ و منطقه ۲ فعالیت‌های اجرایی خود را شروع کردند و مشارکت خوبی را خواهیم داشت. در پایان این لایحه با رأی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.