قدس آنلاین: مجموعه سمینارهای تخصصی آلرژی شامل تازه‌های رینیت و سینوزیت، آسم و تازه‌های درمان و آلرژی‌های غذایی از ۲۴ الی ۲۶مرداد به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

برگزاری سمینارهای تخصصی آلرژی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین دکتر فرحزاد جباری در خصوص سمینار تازه‌های رینیت و سینوزیت اظهار کرد: این سمینار ۲۴ مرداد برای گروه‌های هدف پزشکان عمومی، خانواده، متخصصین داخلی، اطفال، گوش حلق و بینی، ایمونولوژی و فوق تخصص‌های آلرژی و ایمنولوژی برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تشخیص و درمان رینیت آلرژیک، تشخیص و درمان رینیت غیر آلرژیک، تشخیص و درمان رینوسینوزیت حاد در بزرگسالان، تشخیص و درمان رینوسینوزیت حاد در کودکان، ایمونولوژی پولیپ، درمان دارویی سینوزیت مزمن و درمان جراحی سینوزیت مزمن از جمله محورهای این سمینار است.

عضو مرکز تحقیقات آلرژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص سمینار آسم و تازه‌های درمان نیز عنوان کرد: این سمینار ۲۵ مرداد ویژه گروه‌های هدف پزشکان عمومی و خانواده، پزشک ورزش، طب اورژانس، متخصصین داخلی، اطفال، پرستاران، متخصصان و کارشناسان ارشد ایمنولوژی و فوق تخصص‌های آلرژی و ایمونولوژی بالینی و ریه برگزار می‌شود.

جباری افزود: عوامل موثر در بروز آسم، پاسخ های مولکولی در پاتوژنوآسم، آسم و تشخیص افتراقی آن در کودکان، درمان حمله حاد آسم، آسم بارداری، سایتوکائین‌ها در التهاب آلرژیک ونحوه استفاده از آئروسل‌ها در درمان آسم از جمله محورهای سمینار آسم و تازه‌های درمان به شمار می‌رود.

دانشیار گروه ایمنولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص سمینار آلرژی‌های غذایی که ۲۶ مرداد ماه برگزار می‌شود، گفت: این سمینار برای گروه‌های هدف پزشکان عمومی و خانواده، متخصصان داخلی و اطفال، ایمونولوژی، تغذیه و صنایع غذایی، دکترای سیاست‌های غذا و تغذیه و فوق تخصص‌های گوارش بالغین و اطفال برگزار می‌شود.

دکترجباری افزود: آلرژن‌های غذایی و تداخل با آئروآلرژن‌ها، ایمنولوژی موکوزال دستگاه گوارش و تغییرات ایمونولوژیک در پاسخ به آلرژی غذایی، نقش طب مکمل در درمان و پیشگیری از آلرژی غذایی، نقش پروبیوتیک‌ها در آلرژی غذایی، مدیریت و پیشگیری از آلرژی غذایی از جمله محورهای این سمینار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.