قدس آنلاین:اخیرا در فضای مجازی کمپینی با نام "فرزندت کجاست" توسط عده ای از فعالان رسانه ای از مشهد راه اندازی شده است که به بررسی وضعیت خانوادگی مسئولین کشور می پردازد.

مسئولان پاسخ دهند "فرزندت کجاست"؟

اخیرا در فضای مجازی کمپینی با نام #فرزندت_کجاست توسط عده ای از فعالان فضای مجازی انجام شده است که به بررسی وضعیت خانوادگی مسئولین کشور می پردازد.

کمپینی که به مسئولان مختلف تماس برقرار کرده و از آن ها در خصوص اوضاع معیشتی خانواده اش سوال کرده تا در مورد محل زندگی وشغل آن ها مطلع شده و به مردم برسانند.

این کمپین که کلید آن از مشهد خورده است، مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته و بسیاری از مسئولان نیز به آن پاسخ داده اند.

در این خصوص با یکی از فعالان فرهنگی مشهدی به گفتگو نشستیم تا جزئیاتی از کمپین را از او سوال کنیم.

مصطفی شریف در گفتگو با خبرنگار صبح توس با اشاره به کمپین "فرزندت کجاست" اظهار کرد: فعالان فضای مجازی و انقلابی که دغدغه مردم را دارند در شبکه های اجتماعی کمپینی را راه اندازی کرده اند که از مسئولین در مورد فرزندشان سوال می کند.

وی افزود: ما بعضاً مسئولینی را می‌بینیم که در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کنند و شعار مرگ بر آمریکا نیز سر می‌دهند و در ظاهر با آمریکا دشمن هستند.

فعال فرهنگی مشهدی با بیان اینکه همین مسئولان که شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند در عمل از خود رفتار دیگری نشان می‌دهند، گفت: فرزندان همین آقایان یا در انگلیس تجارت می‌کنند یا در آمریکا زندگی مرفهانه دارند و اهمیتی به مردم مستضعف نمی‌دهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز مردم مستضعف هم در راهپیمایی‌ها شعار مرگ بر آمریکا می‌دهند و در کنار همین مسئولین زندگی می‌کنند.

شریف با تأکید بر اینکه عده دیگری از مسئولین نیز هستند که در داخل کشور هستند، بیان کرد: همان افراد پست‌هایی را اشغال کرده‌اند که به سبب نام پدرشان و رانتی خانوادگی رسیده‌اند و آن در حالی است که لیاقت آن پست را ندارند.

وی تصریح کرد: در ابتدا نیروهای انقلابی در فضای اینستاگرامی شروع به انتشار پست هایی کردند که به محل زندگی فرزندان مسئولان می پردازد، که این ها مقدمات شروع فعالیت بود.

فعال فرهنگی مشهدی با بیان اینکه پوستری برای بیان مفهومی این کمپین طراحی و منتشر شد، عنوان کرد: این پوستر نیمی از آن نماد تمدن غرب و اشرافی گری است ونیم دیگر آن نماد زندگی یک فرد عادی ایرانی در داخل کشور است و به مقایسه آن ها می پردازد.

وی عنوان کرد: در ادامه این مسیر کانال های تلگرامی قوی از جمله خبر فوری، آخرین خبر و... نیز به پای این کمپین آمدند و به سراغ مطالبه گری از مسئولین رفتند و اکنون مطالبه تمام مردم شده است.

شریف با بیان اینکه تاکنون تعدادی از مسئولین به پای این کمپین آمده و پاسخ داده اند، گفت: از جمله آن ها آقای ظریف وزیر امور خارجه، آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد و تعدادی از نمایندگان مجلس نیز در این خصوص پاسخ داده اند.

وی تصریح کرد: افرادی که مد نظر این کمپین تمامی مسئولین رده بالای کشوری از جمله وزرا، شخص رئیس جمهور، رئیس مجلس و قوه قضائیه، شورای عالی قضایی کشور، شورای نگهبان و مجمع تشخیص نظام به این سوالات پاسخ دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.