یک رسانه دولتی کره شمالی تاکید کرد تا زمانی که آمریکا اقدامات لازم برای اعتمادسازی از جمله اعلام پایان جنگ انجام ندهد، پیشرفت بیشتری در خلع سلاح اتمی وجود نخواهد داشت.

رسانه دولتی کره شمالی: خواسته‌های یکجانبه آمریکا مانع پیشرفت مذاکرات است

به گزارش قدس آنلاین، یک هفته‌نامه دولتی کره شمالی روز دوشنبه نوشت که اعتماد، لازمه پیشرفت برای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره است. 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، «تانگیل شینبو» هفته‌نامه دولتی کره شمالی نوشته اگر آمریکا نتواند اقدامات مرحله به مرحله و همزمان برای اعتمادسازی، مانند اعلام پایان جنگ، انجام دهد، نباید انتظار پیشرفت بیشتر در خلع سلاح اتمی داشت.

این رسانه نوشت، آمریکا یکی از طرفین مسئول برای اعلام پایان جنگ و ایجاد صلح ثابت در شبه جزیره کره است که باید اقدامات عملی برای اجرای توافق دوازدهم ژوئن سنگاپور میان کره شمالی و آمریکا را اجرا کند.

این هفته‌نامه با هشدار به کره جنوبی درباره تبعات «پیروی کورکورانه» از سیاست آمریکا، افزود وجود تحریم‌ها و انتظار برای بهبود روابط دو کره، دو مسئله ناسازگار هستند.

تانگیل شینبو نوشت: «اگر کره جنوبی کورکورانه سیاست خصمانه نیروهای خارجی علیه کره شمالی را دنبال کند، نمی‌توان انتظار داشت روابط میان دو کره بدون دردسر بهبود یابد».

این هفته‌نامه دولتی کره شمالی افزود: «پیشرفت در روابط میان کره شمالی و کره جنوبی و آمریکا وجود داشته است اما پایان دادن به جنگ در شبه جزیره کره همچنان یک مسئله حل نشده است».

«مه‌عاری» یک سایت دولتی کره شمالی نیز نوشت، ایجاد اعتماد برای احیای گفت‌وگوهای متوقف‌شده میان آمریکا و کره شمالی حیاتی است. این سایت ادامه داد، پیشرفت اندک در گفت‌وگوهای میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن به دلیل تقاضای یک جانبه و رویکرد خصمانه آمریکا است. 

اخیرا «اوریمنزوکری» از رسانه‌های دولتی کره شمالی نیز خواستار تلاش سخت‌تر کره جنوبی برای بهبود روابط میان دو کره در راستای روح بیانیه «پانمونجوم» شده و نوشته بود اطاعت کورکورانه کره جنوبی از تحریم‌های آمریکا مانع بزرگی برای تحقق این بیانیه است.  

سران دو کره روز ۲۷ آوریل دیداری تاریخی در روستای آتش‌بس مرزی پانمونجوم داشتند و پس از آن در ماه ژوئن سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور برای اولین بار دیدار کردند. طرفین توافق کردند کره شمالی سایت‌های آزمایش موشکی و اتمی خود را متوقف کند و در مقابل، تحریم‌ها علیه کره شمالی برچیده شود. اما مقامات آمریکایی گفته‌اند تا خلع کامل سلاح اتمی، تحریم‌های کره شمالی برجای خود باقی هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.