چین نسبت به امضای لایحه 717 میلیارد دلاری بودجه دفاعی آمریکا که بر «تهدیدات از سوی چین» متمرکز شده است واکنش نشان داد و اعلام کرد این اقدام دولت آمریکا را به صورت جامع زیر نظر دارد.

چین به امضای لایحه بودجه دفاعی آمریکا واکنش نشان داد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بازرگانی چین روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به تاثیرات این بودجه بر روی فعالیت شرکت های اقتصادی و بازرگانی چین، پکن به صورت کامل اثرات آن را بر شرکت های چینی ارزیابی خواهد کرد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (دوشنبه) لایحه 717 میلیارد دلاری قانون بودجه دفاع ملی این کشور را که نسبت به سال گذشته، 17 میلیارد دلار بیشتر است امضا کرد.

وزارت بازرگانی چین در این بیانیه آورده است: شرکت های چینی و ایالات متحده شدیدا تمایل دارند که همکاری های خود را در زمینه مشارکت در سرمایه گذاری تقویت کنند.

این بیانیه می افزاید: دولت های دو کشور باید به صدای شرکت ها و سرمایه گذاران دو طرف گوش کنند و یک محیط خوب و پایدار را برای فعالیت آنها فراهم نمایند.

وزارت بازرگانی چین تاکید دارد آمریکا باید با سرمایه گذاران چینی عادلانه و منصفانه برخورد کند و مانع از همکاری سرمایه گذاری بین شرکت های چینی و آمریکا نشود.

قانون بودجه دفاع ملی سال 2019 ایالات متحده که کلیات خط مشی نظامی این کشور و وجوه مورد نیاز برای حمایت از آن را تعیین می کند بر تهدیدات چین تمرکز دارد و می گوید که این کشور در تلاش است تا نظم جهانی را از طریق مدرنیزه کردن ارتش خود و سرمایه گذاری تهاجمی خارجی از بین ببرد.

این قانون سازمان های دولتی آمریکا را از بکارگیری محصولات سازندگان عمده تجهیزات ارتباطاتی چین از جمله شرکت مخابراتی ZTE منع می کند تا از نشت اطلاعات سری جلوگیری شود.

قانون بودجه دفاع ملی ایالات متحده همچنین وزارت دفاع این کشور را از کاهش نیروهای آمریکایی در کره جنوبی از 28 هزار به ۲۲ هزار نفر منع کرده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.