قدس آنلاین: مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بردسکن از آغاز آغاز مرمت و احیای برج علی آبادکشمر بردسکن خبرداد.

آغاز مرمت و احیای برج علی آبادکشمر بردسکن

به گزارش میراث فرهنگی احمدصابری زارع با اعلام این خبر افزود: در راستای پیگیری مصوبات سفر مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی و پیگیری وجذب اعتبارات ۹۶، کارگاه مرمت و مناسب سازی برج کشمرباحضور ناظر معاونت میراث فرهنگی و مساعدت معاونت سرمایه گذاری تحویل پیمانکار مربوطه شد.

وی گفت: مرمت سنگ فرش، دیوارها وبندکشی آن، مرمت و بازسازی خانه قدیمی همجوار محوطه، نورپردازی و تجهیز و امکانات خدماتی در داخل محوطه برج و ... از جمله شرح خدماتی پروژه مذکور است که با تحویل پیمانکار در دست اقدام است.

او ادامه داد: اعتبار مربوطه در سفر و بازدید دکتر بنیادی نماینده محترم شهرستان های بردسکن، کاشمر و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی و دکتر تاجیک مدیر کل محترم نهادها و تشکلهای مردمی سازمان میراث فرهنگی کشور در اواخر سال ۹۶ از برج کشمر و همکاری و مساعدت این عزیزان و معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی استان تامین شده است.

وی تصریح کرد: برج کشمر از بناهای تاریخی و ارزشمند شهرستان بردسکن است که به ثبت ملی رسیده و از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته وامید است امسال با ادامه و تکمیل کارهای قبلی شرایط مناسب و درخور شایسته این بنای ارزشمند به عنوان یک مجموعه تاریخی، گردشگری فراهم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.