قدس آنلاین- وحید اکرمی: رئیس اتحادیه نانوایان مشهد گفت: نانوایان آزادپز در تعیین وزن و نرخ نان آزادند و از این بابت ایراد قانونی بر آنها نمی توان گرفت.

نانوایان آزادپز در تعیین وزن و نرخ نان آزادند/هر کیسه آرد آزاد ۲ تا ۳ هزار تومان گران شد

ابراهیم براتی قربانی در گفتگو با قدس آنلاین افزود: نانوایان آزادپز آرد مصرفی خود را از کارخانه های تهیه و تولید آرد، تامین می کنند. قیمت کیسه های آرد بین کارخانه های مختلف متفاوت است. دلیل اصلی این تفاوت در کیفیت آرد تولیدی شان است.

وی ادامه داد: بعضی از کارخانه ها آرد را با کیفیت پایین تر تولید می کنند و قیمت کیسه های آردشان نیز کمتر است. برخی دیگر با کیفیت بهتری آرد را تولید و در اختیار نانوایان قرار می دهند و طبیعتا قیمت کیسه های آردشان نیز بیشتر می شود. تفاوت قیمت آرد در هر کیسه بین کارخانه های مختلف اصلی ترین دلیل تغییر قیمت نان در نانوایی های آزادپز است.

وی عنوان کرد: از دیگر دلایل تفاوت قیمت نان، مواد افزودنی مجاز است که برخی نانوایان در پخت نان از آن استفاده می کنند. موادی نظیر روغن های خوراکی، شکر، زردچوبه، برخی سبزیجات، کنجد و... و. از جمله موادی هستند که نانوایان از آنها استفاده و درنتیجه نان را با قیمت بالاتری می فروشند.

رئیس اتحادیه نانوایان مشهد با اشاره به اینکه هر کیسه آرد آزاد ۲ تا ۳ هزار تومان گران شده افزود : برخی نانوایان آزادپز قیمت نان خود را ثابت نگه می دارند اما از وزن آن کم می کنند. در واقع برای جبران هزینه ها به جای بالا بردن قیمت نان از وزن خمیر می کاهند و نان را کوچکتر یا سبکتر از روزهای گذشته در اختیار مشتریان قرار می دهند. البته افزایش بی رویه قیمت برای نانوایان ریسک محسوب می شود چون ممکن است مشتریان خود را از دست بدهند.

ابراهیم براتی قربانی اعلام کرد: مطابق قانون، در تعیین وزن و قیمت نان، دست نانوایان آزادپز باز است و نمی توان به آنان خرده ای گرفت. البته تغییرات قیمت باید بسیار اندک باشد و در صورت تفاوت ناگهانی و زیاد قیمت، مراجع قانونی وارد می شوند و با متخلف برخورد خواهند کرد. همچنین نانوایان آزاد پز باید نرخ قیمت پخت نانشان و نیز نشانه ای مبنی بر اینکه نانوایی آزادپز است را در قسمتی از نانوایی که به خوبی قابل مشاهده باشد لازم است که نصب کنند.

وی گفت: سامانه ۱۲۴ در اختیار مردم است تا در صورت مشاهده تخلف و یا کیفیت پایین نان تحویلی، موضوع را با این سامانه در میان گذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.