۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 614686

توسعه 3 فرودگاه و ایجاد یک پایگاه نظامی دیگر توسط ائتلاف آمریکا در سوریه

«دیدبان حقوق بشر سوریه» خبر داد

به گزارش قدس آنلاین، ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با گروه‌های افراطی، موسوم به ائتلاف آمریکایی در حال گسترش تعداد پایگاه‌های نظامی و هوایی خود در سوریه است.

گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان سوریه- گزارش داد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی در حال ادامه فعالیت‌های مربوط به گسترش فرودگاه «الشدادی» در بخش جنوبی ریف استان «الحسکه» در شرق سوریه هستند.

دیدبان تأکید کرد که نیروهای ائتلاف 150 کامیون حاوی سلاح، تجهیزات و مصالح مورد نیاز برای توسعه این فرودگاه را وارد آن کردند.

به گزارش دیدبان، همزمان با این اقدامات، نیروهای ائتلاف بین المللی آمریکا در حال گسترش فرودگاه «عین العرب» واقع در ریف شمالی شرقی حلب و پایگاه نظامی خود در منطقه «تل نمر» واقع در ریف الحسکه هستند.

بر اساس اطلاعاتی که به دست دیدبان رسیده است، ائتلاف آمریکا قصد دارد در «منبج» واقع در غرب رود فرات در ریف شمال شرق حلب یک پایگاه نظامی بزرگی ایجاد کند.

منابع معارض هم اعلام کردند، با وجود پایگاههای نظامی مانند «الهول و البحره» و پایگاههایی در مناطق تحت تسلط کُردها در استان الحسکه و شرق رود فرات، اما ائتلاف در تلاش است فرودگاه الشدادی را توسعه دهد.

در همین راستا، ائتلاف آمریکا اواخر اردیبهشت ماه گذشته در صحرای «الشعفه» واقع در شرق استان دیرالزور سوریه پایگاه نظامی ایجاد کرد.

اما پایگاههای نظامی آمریکا در سوریه عبارتست از:

1- التنف در جنوب سوریه در نزدیکی مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن. 2- پایگاه نظامی در میدان نفتی «العمر» در نزدیکی شهرک «الشحیل» واقع در ریف دیرالزور.3- «تل سمن» در شمال شهر رقه. 4- پایگاه «الجبلیه» در شمال حلب در نزدیکی مرزهای ترکیه. 5- پایگاه «حرب عشق» در شمال حلب. 6- پایگاه «منبج» در شمال حلب. 7- پایگاه «عین عیسی» در شمال رقه. 8-  دو پایگاه «دیریک» در استان الحسکه. 9- پایگاه «کوبانی» در شمال شرق منبج.. 10- پایگاه «سیرین» در شرق رود فرات. 11- پایگاه «تل تمر» در الحسکه. 12-پایگاه «الطبقه» مجهز به باند فرود بالگرد. 13- پایگاه «صباح الخیر».

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.