به گزارش قدس آنلاین، اتفاقات و حواشی جنجالی که هفته گذشته در جلسه استیضاح وزیر کار روی داد، موجب شد که کمپین «فرزندت کجاست؟» با سر و صدای زیادی در کشور راه بیفتد. همزمان با مباحث مطرح شده در جلسه علنی مجلس که بسیاری آن را فاجعه‌ای برای مجلس شورای اسلامی خواندند، خبر برکناری و بازداشت احمد عراقچی معاون ارزی سابق بانک مرکزی و برادر زاده عباس عراقچی و انتشار تصاویر مراسم پر زرق و برق عروسی پسر سفیر ایران در دانمارک نیز به حساسیت‌های جامعه در این باره افزود.

مسؤولان از روحیه انقلابی فاصله گرفته‌اند/ تمام زندگی خود را در یک ویترین شیشه‌ای در معرض داوری قرار می‌دهم

پس از این ماجراها بود که پویش «فرزندت کجاست؟» در راستای پاسخگویی مسؤولان و شفاف‌سازی آنها به راه افتاد. در همین رابطه ابوالفضل حسن‌بیگی یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر این باور است که در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، شفافیت و پاک دستی مسؤولان به خوبی مشهود بود اما هرچه زمان گذشت متأسفانه شفافیت‌ها کمتر شد.

ابوالفضل حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین» در واکنش به کمپین «فرزندت کجاست؟»، گفت: بنده شش فرزند دارم. پسر اولم روح الله در شرکت ملی نفت مشغول به کار است. دومین پسرم مهدی کارمند شرکت گاز است و علی سومین پسرم نیز به تازگی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد به پایان رسانده و در حال حاضر به صورت روز مزد با شرکت‌های وابسته آب و فاضلاب همکاری دارد. چهارمین پسرم هم در سال دوم راهنمایی مشغول به تحصیل است. دو فرزند دختر هم دارم که یکی در رشته پرستاری دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است و دومین دخترم امسال دوره دیپلم خود را به پایان رساند. البته تمام فرزندانم در داخل کشور به سر می‌برند و مشغول کار و زندگی هستند.

نماینده مردم دامغان همچنین اظهار داشت: یکی از خواسته‌های عموم مردم در کنار اجرای قانون، بحث شفاف‌سازی و پاسخگویی مسئولان درباره اقدامات و عملکردشان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در تمام کشورهای دنیا که از حکومتی مردمسالار برخودارند، پاسخگویی مسؤولان و شفافیت اقتصادی آنها امری طبیعی و نهادینه برای جامعه است. چنانچه در برخی از کشورها همچون آمریکا فرد مکلف است درباره سوابق، وظایف و اقدامات خود توضیح دهد بطوریکه در رابطه با کلینتون شاهد بودیم که کارش تا پشت میله‌های زندان هم کشید.

حسن بیگی ادامه داد: موضوعی که برای عموم جامعه نگرانی ایجاد می‌کند، عدم شفاف‌سازی مسؤولان و فاصله بین آنها با بدنه جامعه است. همانگونه که رهبری فرمودند آمریکا و دیگر دشمنان نمی‌توانند ما را از طریق جنگ سرد تهدید کنند بلکه آن چیزی که اکنون مایه نگرانی است، فساد و رانت مسؤولان است که در حال گسترش در جامعه است. شفافیت و پاسخگویی مسؤولان می‌تواند به احیای ارزش‌هایی که در جامعه کمرنگ شده منجر شود و اعتماد مردم به مسؤولان و نظام را افزایش دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: درحال حاضر کشورمان در بسیاری از زمینه‌ها از جمله تحصیلات تخصصی خودکفا شده و توسعه یافته است، بنابراین کسی نمی‌تواند بگوید باید تحصیلات خود را تنها در دانشگاه‌های خارج از کشور ادامه دهد. مسؤولانی که به سمت زندگی تجملاتی روی آورده و فرزندان‌شان در خارج از کشور به سر می‌برند تنها متوسل به توجیه برای اقدامات خود می‌شوند. اینکه مدیری، فرزند خود را به خارج از کشور می‌فرستند بهانه‌ای بیش نیست. بعدها هم همین افراد در آن کشورها اقامت می‌گیرند، درحالیکه هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که فرزندان سرزمینش به کشور دیگری بروند و در آنجا در تله دشمن بیفتند.

وی بیان کرد: مسؤولانی که در برابر جامعه پاسخگوی اقدامات و عملکرد خود نیستند دلیلی ندارد همچنان در رأس کار باشند و پست و مقام به آنها داده شود. اینکه برخی از مسؤولان رفتن فرزندان‌شان به خارج از کشور را نوعی حق برای خود می‌دانند این ظلم آشکار و مضاعفی به مردم است. اگر قرار باشد فرزندان مدیران و مسؤولان طعمه‌ای برای دشمنان باشند و کشور از این ناحیه لطمه بخورد، باید گفت این نه تنها ظلم بلکه خیانت بزرگی به کشور است.

حسنبیگی گفت: من افتخار می‌کنم که به این کمپین ملحق شوم و تمام زندگی خود را در یک ویترین شیشه‌ای در معرض داوری و روشنگری قرار دهم. امروز که کشور دچار معضلات همچون تحریم، نابسامانی اقتصادی، رکود و تورم قرار دارد، روزی نیست که مسؤولان با رانت خواری بخواهند هزینه‌های سنگینی به کشور تحمیل کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: موضوعی که متأسفانه در کشور رواج یافته، پنهان کاری‌های مسؤولان است که ممکن است انحرافاتی از حطیه کاری خود داشته باشند. اگر اقداماتی مانند چنین کمپین‌هایی در جامعه نهادینه شود، تمام عملکرد مدیران و مقامات در معرض داوری مردم قرار می‌گیرد. ما باید دوباره صداقت و اعتماد را به مردم برگردانیم و اگر آن روحیه انقلابی به مسؤولان برگردد قطعاً کسی دیگر شاهد فساد و رانت نیست.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.