یکی از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه در سال 2006 را ایستگاه تاریخی مهمی در تاریخ نبرد عربی-صهیونیستی توصیف کرد.

جهاد اسلامی فلسطین: جنگ 2006، دشمن صهیونیستی را به زانو درآورد

به گزارش قدس آنلاین،  12 سال از شکست دشمن صهیونیستی در جنگ 33 روزه یا به قول صهیونیست‌ها جنگ دوم لبنان می‌گذرد، جنگی که مسیر را برای تکرار پیروزی‌های مقاومت در نوار غزه نیز فراهم کرد.

در همین راستا، «ابراهیم النجار» از اعضای ارشد جهاد اسلامی به وبگاه «العهد» لبنان گفت پیروزی در جنگ 33 روزه یک ایستگاه تاریخی مهم در تاریخ نبرد عربی-صهیونیستی است.

النجار ادامه داد این پیروزی مبارک، به تمام اعضای مقاومت روحیه بخشید و امید آنها برای خلاص شدن از رژیم غاصب رو دوچندان کرد. همچنین در این جنگ شعار ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر «ارتش شکست‌ناپذیر» کنار رفت و دیگر محلی از اعراب برای آن باقی نماند.

وی تصریح کرد 33 روزِ جنگ مذکور، حامل شواهد متعددی مبنی بر ذلت و خواری دشمن صهیونیستی است همانگونه که این جنگ به نماد تاریخی درخشانی برای مقاومت، فلسطین و تمام مجاهدان بویژه در غزه تبدیل شد.

النجار در ادامه ضمن دعوت به برگزاری مراسم‌های گسترده به مناسبت این پیروزی، افزود نیازی ضروری برای یادآوری آن به نسل‌های آینده حس می‌شود.

رژیم صهیونیستی از 12 ژوئیه 2006 (21 تیرماه 1385) حملات خود را به لبنان آغاز کرد و این جنگ در 14 آگوست (23 مردادماه) همان سال با پیروزی حزب‌الله به پایان رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.