عمران خان، نخست وزیر جدید پاکستان حمایت کشورش را از دولت اردوغان، همزمان با بحران اقتصادی ترکیه اعلام کرد.

اعلام حمایت نخست وزیر جدید پاکستان از دولت اردوغان

به گزارش قدس آنلاین،  عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان در حساب توئیتری خود نوشت: می‌خواهم از طرف خودم و مردم پاکستان به رئیس جمهور اردوغان و مردم ترکیه اعلام کنم، که ما آرزوی موفقیت آن‌ها را در مواجه با مشکلات اقتصادی اخیر داریم، چون مردم ترکیه در طول تاریخ درخشان خود همیشه در مواجه با مشکلات بزرگ موفق بوده‌اند.

اظهارات عمران خان، تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از افزایش ۲۰ درصدی تعرفه  تجاری بر واردات برخی کالاهای ترکیه‌ای از جمله آلومینوم و فولاد به آمریکا خبر داد.

یک روز قبل از اظهارات عمران خان، وزارت خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام اینکه ترکیه نقشی قابل توجه در ثبات و امنیت منطقه دارد، مخالفت خود را با اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا به بهانه بازداشت یک کشیش متهم به جاسوسی اعلام کرده بود.

واشنگتن به تازگی وزرای کشور و دادگستری دولت اردوغان را به بهانه بازداشت یک کشیش آمریکایی در آنکارا تحت تحریم قرار داد و همین موضوع تنش در روابط ترکیه و آمریکا را دامن زده است.

همزمان با تحریم دو نفر از وزرای دولت در آنکارا و همچنین افزایش تعرفه‌ واردات برخی کالاهای ترکیه‌ای در آمریکا، ارزش لیر، واحد پول ملی ترکیه به شدت کاهش یافته و نگرانی‌ها را نسبت به اوضاع اقتصادی در ترکیه افزایش داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.