مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با انتقاد صریح از مدیران صدا و سیمای استان، بیان داشت: بارها از صداو سیما برای اجرای برنامه های فرهنگی در راستای صرفه جویی در مصرف انرژی زمان خواستیم که صدا و سیما پول هنگفتی از شرکت طلب می کرد.

صدا و سیما برای اطلاع‌رسانی درباره خاموشی‌ها پول می‌خواست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، هادی شیرخانی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور با تبریک روز خبرنگار و با بیان اینکه رسانه ها بهترین مطالبه گران اجتماعی و حامیان مردم هستند، اظهارداشت: نوشته های رسانه ها و خبرنگاران طلوع حقیقت و بیان واقعیت های جامعه است.

وی با اشاره به اینکه آسیب وسایل برقی به دلیل قطعی برق دلیل علمی و فنی ندارد، افزود: در قطع برق نقاط مختلف استان بی برنامگی حتمی است و ذات قطعی برق بی برنامگی است و ما تنها به خاطر شهروندان برنامه ارائه داده ایم.

هادی شیرخانی با بیان اینکه بدنبال کاهش ولتاژ برق احتمال دارد به وسایل برقی آسیب برسد و سوختن تجهیزات و وسایل برقی به دلیل قطعی برق، هیچ دلیل علمی ندارد و اگر هم ثابت شود، خسارات وارده به وسایل مردم از طریق بیمه های طرف قرارداد، جبران و پرداخت می شود، ادامه داد: خسارت دیدگان می توانند از طریق ثبت در سامانه مخصوص که در سایت شرکت موجود است، برای دریافت خسارت وارده اقدام کنند

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی و  اسفناک کشور حاصل بی تدبیری و مدل غلط مدیریتی ما مدیران است و متاسفانه مردم گرفتار این سبک اشتباه مدیریتی شده اند، خاطرنشان ساخت: قطعی ها و وضع کنونی کشور حاصل دروغگویی و با پنبه سر مردم بریدن توسط برخی مدیران بوده و اغلب مدیران از زیربار مسئولیت خود شانه خالی می کنند.

رعایت حال خواص را نکردیم

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با بیان اینکه وضعیت بغرنج کشور؛ حاصل بسیاری از بی تدبیرها و اعلام نظرات غیر اصولی و غیرکارشناسی برخی به دلیل ثابت بودن نرخ برق است، تصریح کرد: خاموشی های منطقه ای که اخیراً در سطح کشور حادث شد، برای فرار از خاموشی های بلندمدت (حداقل ۷۲ ساعت) بوده است.

شیرخانی با اشاره به اینکه در این مدت سعی شد تا خاموشی ها و قطعی ها در مناطق گرمسیری استان در ساعات اولیه صبح و ساعات پایانی روز اعمال شود، تاکید کرد: در این مدت تمام تلاش خود را بکار بستیم تا در برنامه های خاموشی در سطح استان؛ رعایت حال «خواص و ژن های برتر»  را تحت هیچ شرایطی لحاظ نکنیم.

وی با بیان اینکه هر چه اقتصاد مردم دچار تلاطم و ضعیف تر باشد، خود به خود سرقت انرژی و تجهیزات برق نیز بیشتر می شود، گفت: متأسفانه سرقت انرژی و تجهیزات برق در سطح استان افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با اشاره به اینکه صنایع و دستگاه های خدماتی باید با توجه به روند قطعی های برق؛ خود را به تجهیزات و مولدهای جایگزین برق، مجهز کنند، اظهار داشت: خوشبختانه مردم با فرهنگ ایلام در جریان خاموشی ها؛ به فرهنگ غنی صرفه جویی به درستی لبیک گفتند و پیک مصرف برق استان در مقایسه با سال گذشته با کاهش چشمگیری مواجه شد.

هادی شیرخانی با  بیان اینکه میزان مصرف روزانه استان در"پیک بار" ۳۷۰ مگاوات است، افزود: خاموشی های اخیر نه تنها تهدید نبود چه بسا که بهترین فرصت برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی در بین مردم و جامعه بود و به خوبی هم کارساز افتاد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام با بیان اینکه صنعت و فعالیت صنعتی با سیاسی بازی و کار غیر کارشناسی و غیرعلمی؛ همخوانی ندارد، تصریح کرد: تا روند مدیریتی کشور بر پایه های اصولی، تخصصی، علمی، فنی و کارشناسی؛ پایه ریزی و کار به کاردان سپرده نشود، نباید به آینده کشور چندان امیدوار بود.

هادی شیرخانی به بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی صنعت برق کشور اشاره کرد و ادامه داد: این بدهی عملاً دست ما را برای انجام پروژه ها بسته است و نمی توانیم جوابگوی نیاز مشترکان و آحاد جامعه باشیم.

وی با اشاره به مصرف بیش از حد برق برخی دوایر دولتی در ساعات غیر اداری، بیان کرد: قطعاً گزارش مستندی که میزان مصرف انرژی برق در ساعات غیراداری از دوایر دولتی گرفته شده به اطلاع مسئولان ارشد استانی و وزارت نیرو رسانده خواهد شد.

هادی شیرخانی در پایان این نشست با صراحت لهجه، شفاف و سعه صدر  به سؤوالات متنوع و صریح خبرنگاران پاسخ گفت و از تلاش های شبانه روزی همه رسانه ها و خبرنگاران حامی مردم؛ تقدیر و تشکر کرد.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.