پلیس انگلیس جزئیات جدیدی از حمله تروریستی روز سه‌شنبه به پارلمان این کشور ارائه داد.

به گزارش قدس آنلاین، پلیس انگلیس اعلام کرد شخصی که احتمالاً تروریست است روز گذشته پیش از اینکه با خودرویش به دوچرخه سواران و حصارهای امنیتی ساختمان پارلمان این کشور حمله کند هشت ساعت در خیابان‌های لندن رانندگی می‌کرده است. وقتی مظنون صبح سه شنبه به سوی ساختمان پارلمان حمله کرد نگهبانان مجبور شدند از سر راهش کنار بروند، اما همکاران مسلح آن‌ها برای بازداشت او به سویش هجوم بردند.

مظنون حمله انگلیس پیش از وقوع حادثه ۸ ساعت در لندن پرسه می‌زد

شاهدان می‌گویند زمانی که مظنون ۲۹ ساله بازداشت شد سکوت کرده بود و با پلیس همکاری نمی‌کرد. پلیس از او درباره انگیزه اش می‌پرسید، اما او جوابی نمی‌داد. بر اساس تحقیقات او اواخر روز دوشنبه از بیرمینگهام حرکت کرد و بعد از نیمه شب به لندن رسید. خودروی مظنون از ساعت ۱:۲۵ صبح تا ۶ صبح در یکی از ناحیه‌هایی که مرکز خرید بزرگی است مشاهده شده است. سپس مظنون به سوی وست‌مینیستر حرکت کرد و در اطراف ساختمان پارلمان به  حرکتش ادامه داد تا اینکه کمی بعد از ساعت ۷:۳۰ صبح به ساختمان حمله کرد.

مظنون حمله انگلیس پیش از وقوع حادثه ۸ ساعت در لندن پرسه می‌زد

فیلمی که در اختیار پلیس است نشان می‌دهد مظنون با سرعت بسیار زیاد به سوی ساختمان پارلمان انگلیس حرکت می‌کند و چند دوچرخه سوار را مصدوم می‌کند. سه نفر در این حادثه مصدوم شدند، اما صدمات آن‌ها جدی نبود و از بیمارستان مرخص شدند. مظنون در بازداشت است و پلیس در حال بررسی سه ملک در بیرمینگهام و ناتینگهام است. این اتفاق همزمان با تنفس تابستانه پارلمان و پیش از ورود گردشگران به این ناحیه رخ داد و باعث شد خیابان محل حادثه کاملاً خالی از جمعیت شود.

مظنون حمله انگلیس پیش از وقوع حادثه ۸ ساعت در لندن پرسه می‌زد

«راجر گادسیف» عضو پارلمان از حزب کارگر، تایید کرده پلیس وست‌میدلندز از پیش به سوابق این مظنون آگاه بوده است. پس از اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پیامی توییتری «حیوانات دیوانه» را برای این حمله سرزنش کرد، «ترزا می» نخست وزیر انگلیس اعلام کرد تروریست‌ها هرگز در کشورش پیروز نمی‌شوند.

مظنون حمله انگلیس پیش از وقوع حادثه ۸ ساعت در لندن پرسه می‌زد

رئیس پلیس ضد تروریسم انگلیس اعلام کرد: «به نظر می‌رسد این اقدام عمداً انجام شده باشد و چون در یک محل ویژه [مانند ساختمان پارلمان] صورت گرفته یک اقدام تروریستی به حساب می‌آید. هیچ مظنون دیگری در این محل شناسایی یا گزارش نشده است. او با پلیس همکاری نمی‌کند و هنوز نمی‌دانیم چه انگیزه‌ای داشته است. به عقیده من این مظنون نزد پلیس ضدتروریسم و MI5 سابقه‌ای نداشته است».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.