با اینکه رئال‌مادرید رونالدو را از دست داده، اما جانشینی برای او هنوز انتخاب نشده و لوپتگی تقریباً همه مهره‌های سابق تیم را با تفکرات خودش آرایش خواهد داد، اولین آزمون رسمی لوپتگی دشوار خواهد بود و او تیمش را به مصاف همشهری سرسخت خواهد فرستاد.

رئال‌مادرید - اتلتیکومادرید؛ این بار در سوپر جام اروپا

به گزارش قدس آنلاین، «اِلاکوک آرِنا» در شهر تالین پایتخت استونی از ساعت ۲۳:۳۰ امشب میزبان اولین فینال اروپایی فصل خواهد بود. رئال‌مادرید برای سومین سال متوالی پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا یک پای سوپرجام است و حریف آن‌ها هم همشهری‌شان اتلتیکومادرید خواهد بود که موفق شد فصل گذشته دیگر جام اروپایی یعنی لیگ اروپا را به مادرید بیاورد. 
رئال‌مادرید؛ بدون زیزو جام ببر
هت‌تریک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، جدایی زین‌الدین زیدان و در آخر جدایی کریستیانو رونالدو؛ اتفاقاتی تاریخی در باشگاه رئال‌مادرید که در کمتر از ۳ ماه رخ داده است. با این حال باشگاه بزرگی مثل رئال‌مادرید بدون زیزو و کریس هم امیدوار به آینده خواهد ماند همان‌طور که پیشینه پرافتخاری داشته. جولن لوپتگی مرد اول نیمکت رئال‌مادرید شده و پس از انتصاب پر از حاشیه‌اش می‌خواهد کهکشانی‌ها را دوباره به آرامش برساند. مأموریت سختی که بدون فوق‌ستاره رئال نشدنی نیست. با اینکه رئال‌مادرید رونالدو را از دست داده، اما جانشینی برای او هنوز انتخاب نشده و لوپتگی تقریباً همه مهره‌های سابق تیم را با تفکرات خودش آرایش خواهد داد. اولین آزمون رسمی لوپتگی دشوار خواهد بود و او تیمش را به مصاف همشهری سرسخت خواهد فرستاد. شاید در ادامه فصل رقابت‌های دیگر مهم‌تر از سوپرجام اروپا باشد، اما لوپتگی می‌خواهد نشان دهد مثل مربی سابق رئال‌مادرید راهِ جام بردن را خوب بلد است. 
اتلتیکومادرید؛ انتقام همه فینال‌ها
فلسفه اتلتیکومادرید چند سالی هست که با دیگو سیمئونه تغییری نکرده. مهره‌های اصلی کمتر تغییر می‌کنند و ال‌چولو با همین تفکر تیمش را به فینال‌های بزرگ و قهرمانی‌های خاصی رسانده است. اتلتیکومادرید هر طور شده و با چنگ و دندان ستاره‌هایی مثل گریزمن و اوبلاک که مشتری‌های بسیار بزرگ و دست به نقدی داشتند را حفظ کرده تا فصل بعد باز هم برای بارسا و رئال چالش درست کند. روخی‌بلانکو این فصل را با یک فینال آغاز خواهد کرد، فینالی که جنبه انتقامی برای تیم اسرارآمیز سیمئونه خواهد داشت. تیم او ۲ مرتبه تا فینال لیگ قهرمانان رفت، اما هر ۲ بازی را به همشهری‌اش واگذار کرد. هر دفعه که خواستند خودشان را تیم اول مادرید معرفی کنند در لحظات آخر کم آوردند. حالا بهترین فرصت برای انتقام در استونی برای‌شان فراهم شده و نمی‌خواهند این فرصت را راحت از دست بدهند. ۲ حضور در سوپرجام و ۲ قهرمانی نشان می‌دهد این دیدار برای روخی‌بلانکو خوش‌یمن است. 
آخرین جدال
بازی برگشت فصل قبل در لالیگا در سانتیاگوبرنابئو با تساوی یک- یک تمام شد. برای رئالی‌ها رونالدو و برای اتلتیکو گریزمن گلزنی کردند. 
مصدومان و محرومان
خسوس وایخو و آلوارو اودریوسولا مدافعان رئال‌مادرید در بازی سوپرجام به دلیل مصدومیت غایب خواهند بود. اتلتیکومادرید هم بازیکنانش را برای این بازی در اختیار دارد. 
آمار بازی
۴) رئال‌مادرید که پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان است در سوپرجام پایین‌تر از بارسلونا قرار گرفته. آن‌ها ۴ جام گرفته‌اند و بارسا ۵ جام. در صورتی که امشب قهرمان شوند در تعداد قهرمانی‌ها با رقیب دیرینه برابر خواهند شد، اما باز هم با ۲ نایب‌قهرمانی کمتر در رده دوم قرار می‌گیرند. 
۲) اتلتیکومادرید هم سابقه ۲ قهرمانی در سوپرجام اروپا را داشته که در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ به دست آمده است. در مجموع روخی‌بلانکو در همین ۲ سوپرجام حاضر شده و رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی را دارد. 
۲۱۹) در ۲۱۹ مسابقه تاریخ شهرآورد مادرید، رئال موفق شده ۱۰۹ مرتبه پیروز شود و ۵۵ بازی هم با برد اتلتیکو به پایان رسید. ۵۵ بازی هم با نتیجه مساوی تمام شده است. 
۹) در سوپرجام اروپا تا به حال رئال و اتلتیکو به مصاف هم نرفته‌اند، اما در لیگ قهرمانان اروپا در ۹ مسابقه رئال ۵ مرتبه پیروز شده، ۲ مرتبه اتلتیکو برنده بوده و ۲ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. 
۲) آخرین شهرآورد اروپایی مادرید در فینال لیگ قهرمانان فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ یعنی ۲ سال پیش بود که پس از تساوی ۲-۲ رئال در ضربات پنالتی برنده و قهرمان شد. 
۶) در ۶ شهرآورد آخرِ مادرید، رئال ۲ برد داشته و اتلتیکو یک مرتبه پیروز شده، نتیجه ۳ بازی هم مساوی بوده است. 
۵) از آخرین مرتبه‌ای که تیمی اسپانیایی قهرمان سوپرجام نشده ۵ سال می‌گذرد. بایرن‌مونیخ سال ۲۰۱۳ برنده دیدار سوپرجام شد و بعد از آن‌ها رئال‌مادرید ۳ مرتبه و بارسلونا یک مرتبه به قهرمانی دست پیدا کردند. 
ترکیب احتمالی دو تیم
رئال‌مادرید: ناواس، کارواخال، واران، راموس، مارسلو، کاسمیرو، کروس، بیل، ایسکو، آسنسیو و بن‌زما
اتلتیکومادرید: اوبلاک، خوانفران، خیمنس، گودین، لوئیس، کوکه، پارتی، سائول، لمار، گریزمن و کاستا

منبع: خبر ورزشی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.