در حالی که بیش از یکسال از شروع به کار شورای شهر پنجم کرج گذشته اما همچنان پارلمان شهری در موضوع انتخاب شهردار کرج به ثبات و آرامش نرسیده است.

کلانشهر کرج روی دست انداز بلاتکلیفی/ادامه آزمون وخطای شورای شهر پنجم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شورای شهر پنجم کار خود را با یک گزینه غیر بومی یعنی اصغر نصیری آغاز کرد تا کلانشهر کرج پس از یک دوره حضور یک چهره بومی وارد یک فضای جدید شود.

با این حال این شرایط خیلی دوام نیاورد و خیلی زود رگه هایی از اختلاف نظر میان شهردار و برخی از اعضای شورای شهر نمایان شد و در نهایت این شکاف منجر به استعفای اصغر نصیری پس از تنها چند ماه حضور در این مسئولیت شد.

در ادامه اعضای شورای شهر به سراغ گزینه دیگر به نام مجید سریزدی رفتند تا با انتخاب او به سمت شهردار گره بلاتکلیفی شهر را باز کنند اما وی نیز در خوان آخر انتخاب خود یعنی تاییدیه وزارت کشور ناکام ماند و این گزینه اعضای شورای پنجم نیز به سرانجام نرسید.

اعضای شورا که به شدت فشار افکار عمومی و جریانات سیاسی را بر روی خود احساس می کردند خیلی زود به دسترس ترین گزینه احتمالی یعنی سرپرست شهرداری روی آوردند و با اجماع بر روی نام وی محمد رضا احمدی نژاد را به عنوان گزینه سوم خود به وزارت کشور معرفی کردند.

اما این بار نیز ایجاد برخی حواشی برای مدرک تحصیلی شهردار منتخب و زمزمه های عدم تایید وی از سوی وزارت کشور سبب شد احمدی نژاد نیز عطای شهردار شدن را به لقایش ببخشد و انصراف خود را از کاندیداتوری شهرداری کرج در جلسه امروز شورا اعلام کند.

حال اعضای شورای شهر کرج باید برای چهارمین بار در طول یک سال فرایند انتخاب شهردار و رای گیری را طی کنند و امیدوار باشند تا پس از چندین بار ناکامی نام شهردار و نه سرپرست جلوی نام شهرداری کلانشهر کرج نقش ببندد.

بلاتکلیفی شهرداری کرج در طی یک سال گذشته و اختلاف نظرهای پررنگ اعضای شورای شهر در طی ماه های اخیر بر سر انتخاب شهردار برای جریانی سیاسی که خود را برگرفته از آرای مردمی می داند قطعا یک عملکرد غیر قابل دفاع محسوب می شود و در چنین شرایطی قطعا انتخاب بعدی اعضای پارلمان شهری به نوعی تیر آخر آنها خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.