شهروز برزگر نماینده مردم سلماس اظهار داشت: جامعه جهانی دیگر پس از  این به  اروپایی‌ها هم نمی‌تواند اعتماد کند و پای میز مذاکره با اروپایی‌ها بنشیند چون این ذهینت به وجود می‌آید که اگر می‌خواهند با اروپا مذاکره کنند باید آمریکا را مدنظر داشته باشند. رهبری هم از همان ابتدا اعلام کردند آمریکایی‌ها غیر قابل اعتماد هستند و باید به اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی توجه داشت.  

 لزوم نگاه به درون از سوی دولت/ دنباله‌روی اروپا از آمریکا در برجام، مهر تأییدی خواهد شد بر تک قطبی بودن جهان

شهروز برزگر کلشانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» با تأکید بر لزوم حمایت عملی اروپا از ایران در برابر اقدامات آمریکا و توافق برجام، اظهار داشت: اروپایی‌ها درصددند آمریکا را در اجرای تحریم‌ها علیه ایران همراهی نکنند اما انتظار جمهوری اسلامی این است که عدم همراهی اروپا را به عینه و ملموس شاهد باشد و تنها به جلسات چند جانبه و بیانیه اکتفا نکنند و عملاً آن حمایت‌های لفظی را در دستور کار خود قرار بدهند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دنباله رو آمریکا بودن برای اروپایی‌ها تبعات سخت و سنگینی دارد و پیروی آنها از سیاست‌های آمریکا به نوعی مهر تأییدی است بر تک قطبی بودن جهان با محوریت آمریکا. در واقع حاکمیت و آزادی عمل این کشورها را زیر سوال می‌برد. از سوی دیگر، جامعه جهانی دیگر پس از  این به  اروپایی‌ها هم نمی‌تواند اعتماد کند و پای میز مذاکره با اروپایی‌ها بنشیند چون این ذهینت به وجود می‌آید که اگر می‌خواهند با اروپا مذاکره کنند باید آمریکا را مدنظر داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: برجام عرصه‌ای حساس برای اروپاست که از اصول حقوق بین الملل و آزادی دیپلماسی و مذاکره دفاع کنند. این اروپایی‌ها هستند که باید تلاش بیشتری در جهت حفظ برجام داشته باشند. ایران  به دنیا نشان داد که اهل گفتگو و تعامل است اما آمریکا به هیچ یک از تعهدات خود در قبال دیگر کشورها پایبند نیست و آنها را نقض می‌کند.

برزگر همچنین با اشاره به اظهارات رهبری مبنی بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها و عدم مذاکره مجدد با آنها، تصریح کرد: جمهوری اسلامی چندین سال است که با تحریم آشناست و این موضع جدیدی برای کشور نیست. چه بسا در طول چند دهه از عمر انقلاب اسلامی توانستیم تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم. رهبری هم از همان ابتدا اعلام کردند آمریکایی‌ها غیر قابل اعتماد هستند و باید به اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی توجه داشت.  

 وی گفت: آمریکا کاری با دولت‌هایی که به روی کار می‌آیند، ندارد و در نهایت شاهد بودید که دشمنی‌های آن در دولت فعلی هم که به مذاکره تاکید داشت، پایان نیافت. آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارد و منافع خود را در موجودیت اسرائیل می‌بیند، به همین خاطر درصدد است با ایجاد ناتوی عربی و اتحادیه‌هایی این چنینی به مقابله با ایران بپردازد. شرایط فشار و تحریم از سوی غربی‌ها می‌تواند فرصتی برای دولت باشد تا نگاه خود را به درون و استفاده از نیروهای داخلی معطوف کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.