درخواست اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای کاهش نرخ بهره و تنش در روابط آنکارا و واشنگتن موجب شده تا ارزش دلار در برابر لیر ترکیه نیز افزایش یابد.

قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم از ژانویه ۲۰۱۷ سقوط کرد

به گزارش قدس آنلاین،در حالی که به دلیل نگرانی از وضعیت آشفته اقتصاد ترکیه تقاضا برای خرید دلار افزایش یافته و این مسئله سبب رسیدن ارزش پول ملی آمریکا به بالاترین رقم در ۱۳ ماه گذشته شده است، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم از ژانویه ۲۰۱۷ سقوط کرد.

افت ارزش یورو به دلیل نگرانی بانک های اروپایی از تبعات بحران ترکیه موجب شده تا ارزش دلار آمریکا افزایش یابد.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز به بالاترین رقم از ۲۷ ژوئن ۲۰۱۷ یعنی ۹۶.۸۶۲ رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد کاهش به ۱۱۸۸ دلار و ۲۴ سنت رسید. در اوایل امروز قیمت هر اونس طلا تا ۱۱۸۷ دلار و ۲۵ سنت رسید که پایین ترین رقم از ژانویه ۲۰۱۷ تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با ۰.۴۷ درصد کاهش به ۱۱۹۵ دلار رسید.

هریش وی، رئیس بخش تحقیقات کالایی موسسه گئوجیت فایننشال سرویسز گفت: «مردم ترجیح می دهند از بازار طلا دوری کنند و پولشان را در دارایی های دیگر سرمایه گذاری نمایند.»

وی افزود: «اگر قیمت طلا به زیر ۱۱۹۰ دلار برسد، قیمت ها تا ۱۱۵۰ دلار و یا حتی کمتر از آن سقوط خواهد کرد... ما انتظار نداریم قیمت طلا در آینده نزدیک افزایش یابد زیرا همه عوامل بنیادین موجود در بازار منفی هستند.»

درخواست اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برای کاهش نرخ بهره و تنش در روابط آنکارا و واشنگتن موجب شده تا ارزش دلار در برابر لیر ترکیه نیز افزایش یابد.

رئیس جمهوری ترکیه دیروز گفت، کشورش محصولات الکترونیکی تولید آمریکا را به تلافی اقدامات این کشور علیه اقتصاد ترکیه تحریم می کند.

قیمت طلا از ابتدای امسال تحت فشار افزایش نرخ بهره و بالا رفتن ارزش دلار حدود ۹ درصد کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.