۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 614879

در پی اقدامات هیئت نظارت بر بخش بانکی ترکیه و نیز انتظارات درباره بهبود روابط میان اتحادیه اروپا و آنکارا، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار ۶ درصد افزایش یافت.

صعود دوباره ارزش لیر ترکیه

به گزارش قدس آنلاین، ارزش لیر ترکیه در برابر دلار امروز، چهارشنبه 6 درصد افزایش یافت.

افزایش ارزش لیر در پی اقدامات هیئت نظارت بر بخش بانکی ترکیه و نیز انتظارات در خصوص بهبود روابط میان اتحادیه اروپا و ترکیه صورت می گیرد.

انتظارات در خصوص بهبود روابط میان ترکیه و اتحادیه اروپا پس از آن ایجاد شد که آنکارا دو سرباز یونانی را که از ماه مارس در بازداشت به سر می بردند، آزاد کرد.

همچنین افزایش ارزش لیر تنها چند ساعت پس از آن رخ داد که ترکیه تصمیم گرفت تعرفه های گمرکی بر برخی کالاهای آمریکایی را در سایه اختلافات با واشنگتن افزایش دهد. طبق دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، تعرفه واردات خودروهای سواری 120 درصد و تنباکو 60 درصد افزایش یافت. همچنین تعرفه برخی کالاها از جمله پودرهای آرایشی، برنج و ذغال افزایش یافت.

لیر ترکیه از ابتدای سال جاری میلادی، نزدیک به 40 درصد از ارزش خود را از دست داده است و ارزش آن روز دوشنبه در برابر دلار به پایین ترین سطح خود رسید؛ بطوریکه هر دلار معادل 7.24 لیر معامله شد.

«فؤاد اوکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه گفته است افزایش تعرفه برخی کالاهای آمریکایی، پاسخی به حملات متعدد از سوی دولت آمریکا بر اقتصاد ترکیه است. وزیر بازرگانی ترکیه نیز اعلام کرد ارزش تعرفه‌های اعمال شده بر محصولات وارداتی آمریکایی بالغ بر ۵۳۳ میلیون دلار است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.