قدس آنلاین:مدیر کل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت:با استفاده از ظرفیت عظیم توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد، می‌توان بیش از پیش از آن در راستای پیشگیری از وقوع جرم بهره گرفت.

با توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد می‌توان از وقوع جرم پیشگیری کرد


با توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد می‌توان از وقوع جرم پیشگیری کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر سید علی اصغر رفاهی، مدیر کل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه در نشست ویژه «توانمند سازی دهیاران و اعضاء شورای اسلامی شهر و روستا مشهد با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد دارای ظرفیت بالایی هستند گفت: تجربه به ما نشان داده که هرجا مردم وارد صحنه شده اند شاهد پیروزی طرح‌ها و موفقیت برنامه‌ها بوده ایم.

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه از جمله مواردی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) می‌باشد که باید به صورت ویژه مورد توجه تمامی مسئولان قرار گیرد.

مدیر کل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های بالای سازمان‌های مردم نهاد و وجود تخصص‌های متعدد در این سازمان‌ها از این ظرفیت می‌توان در مراحل مختلف سیاست گذاری، تدوین برنامه ها، نتیجه گیری و بازخورد اجرای طرح‌ها، استفاده نمود.

رفاهی گفت: با اشاره به برگزاری کارگاره آموزشی سه روزه "رهیافت‌های مشارکتی، اجتماع محور و تسهیل گری ویژه همکاران حوزه مشارکت‌های مردمی استان‌های کشور" در مشهد گفت: این کارگاه با همیاری معاونت امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، با رویکرد آموزشی و توانمندسازی کارشناسان حوزه معاونت در سراسر کشور در حال برگزاری است که انشاء الله به نتایج مطلوبی دست خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه حوزه پیشگیری یک حوزه تعاملی است، افزود: با همکاری بین بخشی و دستگاهی می‌توان انتظار اجرای موفق طرح‌ها را در این حوزه داشت.

مدیر کل پیشگیری‌های مردمی معاونت اجتماعی قوه قضائیه با بیان اینکه توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد از جمله برنامه‌های این اداره کل است، ادامه داد: در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در سطح کشور و به ویژه دادگستری خراسان رضوی در حال انجام است.

رفاهی گفت: در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم اقدامات بسیار خوبی مخصوصا طی سال‌های اخیر در سطح استان به انجام رسیده که امیدواریم این اقدامات در آینده هم به صورت برنامه محور ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.