بهشهر- مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد اظهار امیدواری کرد که مسئولان در رابطه با منطقه آزاد، تصمیم مناسبی بگیرند.

مسؤولان تصمیم مناسبی برای منطقه آزاد بگیرند / اسکله رورو، امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیاوش رضوانی در مراسم تجلیل از خبرنگاران رسانه های گروهی در بندر امیرآباد خواستار تعیین تکلیف زودتر منطقه آزاد شد و اظهار کرد: نگران انتخاب منطقه آزاد نیستیم و اقدامات مان را به نحو احسن انجام می دهیم.

وی بندر امیرآباد را سرآمد مناطق ویژه و آزاد در کشور دانست و اضافه کرد: امیرآباد ظرفیت و پتانسیل تبدیل به منطقه آزاد شدن را داراست چراکه در اغلب مناطق آزاد، خرده فروشی صورت می گیرد درحالیکه در امیرآباد، شاهد تولید هستیم.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، ویژگی مناطق آزاد را بیشتر از مناطق ویژه اعلام کرد و یادآور شد: در امیرآباد کارخانه های گچ و کاغذ فعال بوده و کارخانه ام دی اف نیز ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اسفند ماه امسال به پیشرفت ۸۵ درصدی خواهد رسید.

رضوانی افزود: ساخت کارخانه های تولید چسب، نئوپان، کفپوش و تولید مبل در بندر در دست اجراست.

اسکله رورو را خودم افتتاح می کنم

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با طولانی شدن پروسه احداث اسکله رورو با وجود اجرای عملیات این پروژه در زمان مدیریت ۴ مدیرقبلی بندر امیرآباد، این تاخیر را تایید و خاطرنشان کرد: اسکله رورو پایان امسال یا فروردین سال آینده به بهره برداری می رسد و خودم آنرا افتتاح خواهم کرد.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به اینکه دانش این پروژه تنها در اختیار اروپایی هاست، ادامه داد: جابجایی متعدد پیمانکاران، در دسترس نبودن تجهیزات، زمانبر بودن پروژه، مشکلات فنی و نبود اسکله را از دلایل تاخیر چندساله این پروژه عنوان کرد.

رضوانی اضافه کرد: تاکنون ۳۵ میلیارد تومان برای اسکله رورو هزینه شد و ۳۰ ملیارد تومان دیگر تا پایان پروژه اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه ۹ پست اسکله بندر به ۱۵ پست اسکله افزایش یافت، گفت: بندر امیرآباد با ۲۵ کیلومتر ریل راه آهن تنها بندر شمال کشور بوده که متصل به راه آهن است.

صادرات ۱۴ نوع کالا از امیرآباد

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از صادرات ۱۴ نوع کالا از این بندر خبر داد و افزود: سال گذشته ۴۰۰ هزارتن صادرات از امیرآباد صورت گرفت و امسال نیز ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داریم.

رضوانی با بیان اینکه تعرفه صیفی جان و مرکبات را رقم پایینی درنظر گرفتیم تا صادرات اینگونه محصولات سهل‌تر صورت گیرد، اضافه کرد: بدنبال ارتقا ترانزیت بوده و در این راستا بدنبال برگزاری نشست با فعالین اقتصادی کشورهای عراق و افغانستان هستیم.

وی با اعلام اینکه ۲۵ درصد اقدامات در بندر بصورت هوشمند انجام می‌شود، گفت: به سمت هوشمندسازی بندرامیرآباد رفتیم تا مشتریان از منازل خودشان تمام کارهای خود را بصورت سیستمی انجام دهند و تمام فعل و انفعالات و رهگیری کالا بصورت الکترونیک صورت گیرد.

مشکلات کامیون داران مرتفع شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در ارتباط با حل مشکلات کامیون‌داران در بندر امیرآباد خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، انتخابات هیأت امنا به خوبی انجام شد تا مشکلات صنفی این قشر کاهش یابد.

رضوانی اضافه کرد: دو باب سرویس بهداشتی موجود بازسازی شد و یک باب دیگر نیز نوسازی خواهد شد.

قبل از نشست مطبوعاتی، خبرنگاران رسانه‌های گروهی با کشتی، در آب های خزر دریانوردی کردند و با پروژه‌ها و ظرفیت‌های بندر امیرآباد آشنا شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.